Sunday, January 08, 2012

Our Kai / 我們家的阿楷

前幾天和蔡女士聊天,兩歲半的阿楷就坐在旁邊,我問他要不要去上學,蔡女士說戴尿布的傢伙不能去,他很帥氣地轉過頭說:我等一下就長大了。阿楷現在語言能力溜到不行,說話總是給人驚喜,真是可愛。

A few days ago when I Skyped with Mom, our 2.5-year-old Kai sat next to her. I asked him if he wants to go to school. Mom cut in to say that he can't because he still wears diapers. He turned to her saying in a very dashing way, "I'll grow up pretty soon." Kai's language ability has progressed so much that he never fails to give me surprises. How cute...

接著蔡女士又告訴我一個小故事,有關阿楷如何用一本講壞心情的繪本讓阿公忘記自己在生氣,你有看過這麼可愛的小孩嗎?

Next Mom told me another anecdote about how Kai made his granddad get over his anger by forcing him to read a picture book on bad mood. Have you ever seen such an adorable kid?

汪達姨很想給阿楷一個超大的擁抱,但是要留到夏天以後,目前先讓我把故事記錄下來。

Auntie Wanda dreams of giving Kai a super big hug day and night, but it has to be saved for the coming summer. For the time being let me record the story first.
















這個故事還提醒我要好好寫繪本,小朋友的人生因此會改變‧‧‧

This story also reminds me to work hard on writing picture books. Children's life will thus change because of me...

3 comments:

shangyu said...

對呀!阿楷的這個事蹟,真的是不管誰聽到,都佩服不已,只有他能治得了阿公公 :p

Julian Murmur said...

這讓我想到我帶的兩個三歲孩子,有一天我跟其中一個孩子說不可以從沙發跳下去,很危險~沒想到他突然轉過來用很認真的表情跟我說~我很快就會長大變得很強壯有肌肉,像爸爸一樣!然後很快就會變得跟你一樣年紀(他以為我十歲)~殊不知我已經是可以當他阿姨的年紀了

Weichuen You said...

小瑜:哈哈,阿楷真的很靈活啊!

茱麗安:最近都好嗎?小朋友很想娶你啊!