Sunday, January 08, 2012

about loneliness / 關於寂寞


今天在寫我的每日明信片時,提到寂寞這個話題,自己一個人住真的有很多好處,但是從機場回家有點淒涼。不過我是個drama queen,前幾天明明是和妹妹們在車上有說有笑的,我想我們需要的不是男朋友,而是輛計程車。

Today when I was writing my daily postcard, I thought of the topic of loneliness. There are so many advantages about living alone, but going home from the airport can be a sad ride. But don't trust me, I am a drama queen. The truth is that on our way home the other day, I joked and laughed out loud with two young friends all the way. I guess what we need is not boyfriends, but a cab. 

中午出門晃晃,去加值公車卡,認識我的老闆問我要去哪,我說要去南岸,他高八度地回答:自己一個人?為了表示我出去工作是不能被打擾的,我很有誠意地說我是要去畫畫。可是被他這麼一問,我完全都不覺得我是獨自一人。

When I went out this noon, I first topped up my oyster card. The booth owner, who knows me by face, asked me where I was going. I replied "South Bank." He then raised his voice, "Alone?" To show him that I can't be disturbed while working, I told him sincerely that I was going to sketch. However, I didn't feel alone at all because his question haunted me and made me smile... 




最近在想要不要去搭倫敦眼,不過今天上網查一下價錢有點驚人,我想速寫就算得到好了。

I'd been thinking if I should have a London Eye ride, but I was kind of awed when I checked the price today. Well, drawing it means that I've experienced it in person. 


蔡女士說我線條不太一樣了,我對這話感到好奇,想重新畫一次我四個月前畫的圖。上圖是剛來倫敦時畫的聖保羅教堂。

Mom said that my lines look different now. I am very curious about her remarks, and I'd like to redraw the picture I did four months ago. In the photo above is the St. Paul's Church I drew when I first came. 





大家看得出來有什麼不同嗎?(除了沒畫完和畫完的差別‧‧‧)我身邊的人客來來去去,聽到有趣的談話片段就記下來,這是一個人旅行的好處。

Apart from the difference of finished and unfinished versions, can you see the trace of time? People around me came and went, and if I was intrigued by the conversations, I'd write down the memorable fragments. This is the beauty of traveling alone... 




上次一個人來的時候是有點寂寞,今天我要達成目標的決心太強,而且這又是我在倫敦的最後一天,沒有時間感傷了。

When I came last time, I did feel sort of lonely. Today my determination to achieve my goal occupied my whole attention. Besides, this was my last day in London, which didn't give me time to feel sentimental. 

就先讓寂寞休息吧!

I'll let Mr. Loneliness take a break for the time being...

3 comments:

shangyu said...

四個月後所畫的,感覺更加立體,
線條似乎也更細膩(純粹個人看法:p)

Unknown said...

我個人覺得第一張比較中規中矩,後一張覺得下筆更有自信的感覺!

Weichuen You said...

小瑜:線條比較流利的樣子!

琴怡:剛好在晚餐前看到你的留言,提醒我吃八分飽:)
第一張線條比較生硬啦!