Saturday, September 03, 2011

We are family / 相親相愛

和小雪阿長最終的旅行去了拉拉山,我說:我不在的時候,你們要相親相愛。小雪立刻很不以為然地回答:和他?夫婦就是這樣,明明是生命共同體,卻很難開口承認,我倒覺得這兩個傢伙可愛到不行。

On our last summer trip, John, Sharen and I went to Lalashan. I said, "When I am away, you two have to support and love each other." Sharen found my remarks ridiculous. She pointed at John replying, "Him?" Couples are like that. The two people revolve around each other, but this is a fact that most of us don't want to admit. I love them for this too.

旅行的沿途我走在最後面,記錄了兩人一路走來的心情,這些我全都看在眼裡,也會成為我的回憶之一。

On the hike, I was behind trying to record the ups and downs of the journey. I saw and experienced what had happened in their 36 years of marriage. It is already part of my memory...

















































2 comments:

Darrent said...

對,就是這樣,"明明是生命共同體,卻很難開口承認",明明是心裡的話,不敢說出口還說肉麻,除了戀愛的時機以外,我們就不像西方人那麼勇於開口說"愛"。

Weichuen You said...

Darrent: 要學啦!