Thursday, September 29, 2011

feeling of love / 愛的感覺


溫蒂在臉書上留了教師節快樂的訊息給我,說大學的英文課沒有愛的感覺,這四個字讓我很驚訝,雖然教書的時候總是很開心,卻不知道自己給人這樣的印象。

Wendy left a message on Facebook wishing me a happy Teacher's Day. She said that she doesn't feel any love in English class in university. I was surprised by her description. Though I enjoyed teaching, I wasn't aware that I left on students such an impression. 


因為溫蒂的提醒,今天看到PK又在外面撿昨晚孩子們的煙蒂和垃圾,我心想等一下得和他說說話。下午繞去辦公室時,有人可以和他聊天讓他心情大好,今日主題是亞洲和英國教育比較,他和我說了三個孩子的成長過程等等,說實在,來到這裡兩個半星期,那些表面的打招呼點頭都不是問題,但是要說進入英國人的人生或聽到他們的故事並不容易,所以儘管他講了好一陣子,我完全不介意時間流逝。

Because of Wendy's reminder, this morning when I saw PK pick the cigarette butts and litter left by kids from last night, I planned to talk to him later. As I went into the office in the afternoon, it placed him in a good mood to have someone to talk to. Today's topic was the comparison between Asian and British education. He also told me about his three children. To be honest, I've been here almost three weeks. I can say I am good at greeting and nodding at new acquaintances, but it's by no means easy to enter the Brits' lives or hear their stories. Despite his long rambling, I didn't mind about time passing by. 


雖然現在變成了學生,但我還是要抱著愛的感覺生活。看下午的太陽那麼大,我打算不再讓那些英國孩子獨占中庭吸煙喝酒,去買雜貨時順便買了起司蛋糕,要邀請嘉蕊一起作日光浴喝下午茶。後來下午茶變成了晚茶,我把餐巾紙和叉子拿到我窗戶前總是被佔據的空地,吃著吃著,一邊討論別人到底是怎麼交男朋友的,一邊抬頭往天空我大叫:有星星!其他群的西方人被我嚇到了。每次嘉蕊總是嚷嚷著要交男友,最後說要去哪做什麼還是會說:有你啊!

Even though I've become a student again, I want to live with the feeling of love. Seeing the bright sunshine this afternoon, I determined to occupy a corner of the courtyard as well. On my trip to shop groceries, I bought two slices of cheesecake for my picnic with Jazel. Then the afternoon tea was put off and turned into evening tea. I took napkins and forks to the vacant lot in front of my window. While we were savoring the sweets, we discussed how others find boyfriends. Meanwhile, I raised my head screaming: Stars! Other groups of British kids were scared by my excitement. It's funny that Jazel always grumbles about wanting a boyfriend, but whenever I mention where we are going or what we are doing, she will turn to me saying, "I've got you!" 

最近又多了個年齡小我一半的小朋友,是隔壁棟的印度小弟,每天要出門或回家經過我的窗前總會停下來和我哈啦,前幾天還說我們改天應該要出去玩,我暗自覺得他以為我只有十九歲,所以看到他誠懇的樣子,有點不好意思,可是我會是很好的朋友。

Lately I've had a new addition to my limited circle of friends. It is the Indian boy who lives in my neighboring building, and he's half my age. Every day on his way in and out of his room, he'll pause to chat with me. He even suggested hanging out together some other day. I secretly think he thinks I am only 19, so I feel kind of bad about not revealing my real age to him. But I can be a very good friend...


上瑜和大方攝 / photo taken by Phoebe and Mars 

不管我身邊現在有的是誰,那種愛的感覺是很大的支撐力量,以後我回頭看都還是會衷心感謝他們。

No matter what companions we have at this moment, that feeling of love between us can lift us up. When I look back in the future, I will always thank them from the bottom of my heart... 

如果你身邊沒有人,就來喝點熱熱的英國茶吧!(這真是很爛的轉場,因為我要介紹每日一品了。)

If there is no one around you, then have some hot English tea! (What a lousy transition. Please bear with me because I am about to introduce the object of the day.) 

每日一品─來杯熱茶─一套兩本手作札記─16頁附中間伸展頁─11.5 cm x 15 cm 

object of the day--a cup of tea--a set of two handmade notebooks--16 pages (unfolded large page in the middle)--11.5 cm x 15 cm 













9 comments:

Bean Bean said...

這個轉場有愛的感覺
讓我忍不住哈哈大笑! :D

Shorty修替他娘 said...

老師好~~~!!!!XD
希望妳每天都開心!

A-Mei said...

老師我好想你啊!!!Q口Q!!!!!!!!
還有我沒跟你說教師節快樂抱歉阿~
現在說好了....
教師節快樂啊老師!!!>口<///<3

老師你到哪裡都有悠閒的感覺呢...
我在輔大完全沒有這樣的時光....(禮拜三3.4節課除外)
我現在每天都在做報告呢~~多虧以前每天都會有speech,我覺得現在做演講一點都不難呢~

我十月初有將近5個演講要做,但是等我演講做完了~我想寄明信片給你呦OWO /

最後,老師你什麼時候要回來阿?(明明才剛去= =")
我好懷念那種愛的感覺喔......

Patty said...

阿!我也忘記祝妳教師節快樂了!
妳已經當我的老師十年了耶!Wow!
史上最酷的老師!I LOVE you so much!!
祝福當學生的妳,教師節快樂唷~

Jasmine said...

秋天的倫敦看起來好舒服啊,
台北今天最高溫有31度呢!

我今天學著跟學校圖書館培養愛的感覺
現在覺得以前教室後面,
那排總是充滿了牙膏牙杯便當盒和李婕瑜帶的地瓜片的櫃子也充滿了溫馨的家庭氣氛!

Weichuen You said...

豆豆:哈哈,你有感受到就好!

大姐:有啊!花大錢來的,不開心怎行?

阿美:這裡要學習得靠自己,所以可以充實地過也可以鬼混,我算數一數二認真喔!

你慢慢來,有空再寫給我啊!我明年夏天才要回去,你好好學習,學好了就會見到我了!

派蒂:我今天上了一個老師的課之後,覺得自己真的是很有愛的老師,等一下來貼新文吧!

子榕:最近兩天的天氣很像盛夏!

政大的校園很美,要培養愛的感覺不難,加油!

Carol Liu said...

"feeling of love!" What a wonderful compliment from your kids!

Weichuen You said...

I think so because I didn't feel any love the lecturer today:) He felt like leaving early and going home...

shangyu said...

我也好喜歡這種愛的感覺喔!妳到了London之後,總覺得妳像是一位"愛的大使",到處散播愛、關懷與溫馨,讓周遭的人都感染到一股幸福感。很欣賞這樣正向的能量。

那張一老一小的照片,我自己也很喜歡,那樣的背影讓人看了覺得好溫馨,瞬間讓我有股錯覺,原來我們阿楷也可以很安靜的... :p