Saturday, December 03, 2011

naked / 赤裸裸

過去的這三個月裡收到許多朋友和家人的溫暖信件,前幾天我無法做功課時,我問自己想要做什麼,心底的聲音說:我想寫信給大家。今天開始動工了,這也是個自我療癒和了解的過程。今天也做了蔥油餅、去了國家肖像畫廊,我已經復原,找回屬於我的線條,對於人生有新的定義和看法。

Over the past three months, I have received tons of mail from many friends and my family. A few days ago when I couldn't bring myself to do the assignment, I asked myself what I wanted to do. A voice from deep down my heart said loud: I want to write to people I love. I have started the project this morning, and it is also a process of self-analysis and self-healing. Today I also tried to make scallion pancakes and went to National Portrait Gallery. I have recuperated and retrieved my line. Now I have new definitions and perspectives on life.










現在的我表皮的處變不驚被剝光光了,我常有驚慌失措之感,昨天某一刻覺得我離原來的舒適地帶好遠了,我和自己說,這是好事,因為下次再有同樣機會不知是什麼時候,而且最近發現沮喪到爬起來的下一刻之間的間距,越來越短,越來越短。

Now my poise on the surface has been torn off. I often find myself at a loss. Yesterday at a moment I realized that I am so far away from my comfort zone now. I  tell myself that this is good because I don't know when I will have another chance to feel so. Besides, it takes me less and less time to get over frustration. 

那是因為我知道總是會有人等著給我暖暖的擁抱‧‧‧

That is because I know that  you'll be waiting with your heart-warming hugs for me...

4 comments:

shangyu said...

離開妳的舒適地帶,就表示妳已勇敢走出"既定的框框",套一句我們家大方的說法,就是"超越、突破",相信妳已逐漸開始走上坡了!加油!

冷冷的天裡,有我們家那兩個小暖爐(小方和阿楷)給妳抱喔!:)

shaggy said...

這幾張我都好喜歡!!
可以形容好阿淳嗎?

做蔥油餅好厲害,還可以做成炒餅耶

Grace Tan said...

抱抱!!!!!!!
我要給!!!!!!!

我希望每一次自己死去的時候(或說感覺原本的自己失去了的時候)
都可以努力用我想要的樣子活過來

希望你也如此! 阿淳加油!!!!
朝著想要的方向邁進就是最棒的事

Weichuen You said...

小瑜:你們家大方真有智慧,我很愛你們!

哈哈,給男孩們抱抱我一定活力百倍!

shaggy: 啊,這就是我啊!

豆豆:謝謝你,你真的很成熟耶!我會把你緊緊的擁抱放在心中!