Saturday, December 10, 2011

Central Saint Martins College / 中央聖馬丁學院


今天一早起床太陽就在窗外呼喚我,說今日是個出遊天。弗洛登路上的花兒美麗地綻放著。

This morning when I woke up, the sun was beckoning me outside the window. It cried out loud that today was for taking a trip. The flowers on Flodden Road are in full bloom. 


這是公車經過倫敦橋上看見的風景。在這裡三個月了,我仍然總是帶著驚喜對自己說:我在倫敦耶!

This is a photo taken on my bus ride when we were on London Bridge. I've been here for three months, but I never cease telling myself in surprise, "I am in London!" 




到了國王十字車站,問了幾個路人都不知道中央聖馬丁學院在哪裡,好不容易問到車站的咨詢人員,但是他說得也不清楚,我在那一區晃來晃去,很幸運地看到攝政運河的風情,這就是迷路的好處。

After I got to King's Cross station, I was still at a loss about the location of Central Saint Martins College. The man at the info desk gave me a general direction, so I could only follow my instinct. Luckily, I got to see the charming Regent's Canal. Well, this is probably the biggest upside of getting lost. 


最後問到一位藝廊的小姐才解開迷團。國王十字車站的天際線真漂亮。

In the end it was a lady that works in a gallery that solved the mystery for me. The skyline of King's Cross was just lovely! 


中央聖馬丁學院是倫敦藝術大學最負盛名也最有錢的分校,但外表還感覺不出來。

CSM is the most prestigious and the richest school of UAL, though you can't quite tell that from the facade of the building. 




走進去就覺得坎貝爾很像貧民窟,這整個學校就是散發出經費無窮的氣味,但是我們繳的學費是一樣的啊!

Right when I walked in, I felt Camberwell School of Arts is a slum. CSM gives off a wealthy feel. However, we all pay the same tuition fees!


圖書館是坎貝爾的三四倍大,我本來只是要查一本書,心想為了值回學費,我就在圖書館讀了一整個下午的書。

The library is at least three times bigger than that in Camberwell. I meant to look up a book, but to get my tuition fee's worth, I read for a whole afternoon in there. 


除此之外,中央聖馬丁學院還有各式各樣的工作室,很有藝術學校的風格,不過我想校方也很懂得商業經營,因為他們提供短期課程,入口的接待處很像高級的補習班。

Apart from that, there are all kinds of studios in CSM, which really feel like an art school. But the school has their business strategies as well. They offer short-term courses. The reception at the entrance reminds me of a high-class cram school. 

不過想到我有很好的老師和充實的課程,我還是很愛坎貝爾啦!

But upon thinking that I have really good teachers and enriched courses, I don't regret choosing Camberwell! 

6 comments:

Tatiana said...

oh yes, i love theirs library, they have almost everything what i ever wanted
btw, this is the first year they moved to this building. last year i was at open day at theirs old place in the center and it was quite similar to our college. i was told that, frankly speaking, not everybody was happy to move from historical building

Jasmine said...

書上都說倫敦多霧多雨
可是它的天空怎麼會這麼美~
我最近也深切的體會到學校資源是越用越值回票價了!

Weichuen You said...

Tatiana: Really? I'd say too commercial, but rich!

Jasmine: 我很幸運,今年冬天比較溫暖,而且我來到這裡的下雨天屈指可數啊!

當學生可以用的學校資源真的很多,要好好利用啊!

Jennie said...

哈哈我朋友之前跟我說倫敦常常下雨是個憂鬱的城市
害我覺得很煩,因為我不喜歡一直陰雨綿綿
所以姊姊好幸運可以有這麼多晴天:)

shangyu said...

感覺妳們Camberwell分校比較有人情味耶!:)

Weichuen You said...

Jennie: 是真的很幸運!

小瑜:可是坎貝爾沒什麼競爭力:)