Friday, December 09, 2011

Greetings / 問候


今天天空陰陰的,我很想畫窗外沒穿衣服的樹,我必須克制自己不能畫得有個性,真的不是很容易,不過我想久了之後,我也會變成一個沒有偏見的人。

It was a cloudy day today. I was tempted to draw the tree in the courtyard. However, I had to curb my desire to make it "my" tree, which wasn't very easy. But I think with time  passing by, I'll become a very objective person because of the training. 


屈老師攝影 / photo taken by Ms. Chu 

江老師和國畫班的同學為我拍了一張照,哇,我好想念大家還有在週四早晨的國畫課,真是謝謝體貼的屈老師,我在前進的同時會想著這些回憶的。

Mr. Chiang and my classmates from the Chinese painting class took a group picture for me. I miss everyone so much and the classes on Thursday mornings. I'd like to thank Ms. Chu for her thoughtfulness. I'll keep these memories in my mind as I move forward. 


傍晚印度小弟敲我的窗,說社監辦公室有我的包裹,我很高興地衝去領,原來是貼心的卡洛寄來的小熊軟糖,我太幸福啦,謝謝卡洛!

In the evening Viraj knocked on my window saying that he saw a packet with my name on it. I rushed to the manager's office to get it. Dear Carol sent me Gummy bears from Hungary. I am so blessed...Thank you Carol! 

這個星期我想了有關未來的幾個月,因為同學的刺激,我也訂了三月去波隆納的機票,既然都來到英國讀插畫,如果不利用這個機會去參加波隆納插畫展就太可惜了,我也因此感到很雀躍,一切都只是剛開始啊!

This week I've been thinking about the coming few months. Thanks to my classmates' stimulation, I booked the plane tickets to Bologna in late March. Since I've come  to study illustration in the UK, it'd be a huge pity if I didn't make the best use of the opportunity to take a look at Bologna book fair. I thus feel elated. Well, let me say, this is just the beginning! 

1 comment:

shangyu said...

我們小方說妳畫的那台車"超可愛的!"

哇!那個小熊軟糖超好吃的,
小熊外殼不裹糖粉,吃了比較不膩 :)

妳以前的義大利之旅是不是也去過Bologna啊? 先預祝妳旅途愉快喔!