Sunday, November 06, 2011

screen printing / 網印


這個星期去了網印工作坊,因為沒有事先準備好圖像,我手忙腳亂的,不過收穫良多。

I had the screen printing workshop this past Tuesday. I didn't prepare an image beforehand, so it was rather hectic on the spot. Still, I learned a lot.




網印複雜之處在於如果顏色層次太多,要對準圖片需要高度技巧,我沒有一張是對準的,所以到最後我有點放棄,直接拿顏料上畫面,我是不精準女王啊!

The most complicated part about screen printing is that if there are too many layers of colors, it requires sophisticated skills to position the paper. I didn't even have a perfect image. In the end, I kind of gave up on myself and applied the paints directly onto the paper. I called myself the queen of imprecision!


回家之後拿其他媒材來塗色,又玩點拼貼,這樣也很開心!

I colored in the black and white version with other media afterwards and did collage. This gave me a good time too! 


這幾天在讀「愛麗絲夢遊仙境」,讀到這句話想到我目前的人生,這兩天有些神奇的事情發生,讓我更心有所感。

I've been reading the book Alice's Adventures in Wonderland and this quote reminds me of my current life. Some really good things have happened over the past two days, which makes me relate to the words. 


昨天等公車時遠處有煙火秀,其實今天也有,我猜昨天是紀念第一次大戰逝去的先烈紀念日,可能是這個原因吧!但對我來說意外的煙火像是個奇蹟。

Yesterday while I was waiting for the bus, I was lucky enough to see a firework show in the distance. I guess it was because yesterday was the memorial day for those who passed away in the first World War. However, for me the fireworks were like a miracle that dropped from the sky. 

糾正:十一月四日的確有很多人別戴罌粟花紀念戰爭中死去的先烈,但十一月五日的營火之夜是為了慶祝1605年火藥陰謀事件主謀蓋伊福克斯被捕,昨天煙火一直放到晚上十一點之後!

Correction: Many people did wear poppy flowers in memory of their ancestors that died in the first World War on Nov. 4, but the Bonfire Night of November 5 is a celebration that originates from history. In 1605, the main plotter of the Gunpowder Plot Guy Fawkes was captured, and the bonfires were lit to celebrate the survival of King James I. It has been observed since then. 


在巴士上胡亂畫,每天我都感受到自己的畫風改變,真好‧‧‧

I doodled during the bus ride. Every day I see my change in the pictures I draw. How nice...

2 comments:

Jasmine said...

Miss You妳這份網印的圖案是什麼主題啊?
我好像看到一個包頭巾的婆婆...?

最後那張I cant catch my shadow有妳之前給我們看的陳志勇風格耶!

Weichuen You said...

Jasmine: 唉呦,就是一個不知道自己美麗的人啊!因為我們必須在半個小時內生出一張圖,我就草草畫了一張。

是喔!我最近看了一些漫畫小說畫家,風格走驚悚路線,我不知不覺也被影響了,像陳志勇是稱讚呢!