Wednesday, November 23, 2011

a hug / 一個擁抱


這兩天做作業到有點走入死胡同的感覺,時間一點一滴地過去,我離目標依舊那麼遙遠,不禁擔心焦慮。

I have driven myself to a dead end these two days doing the Romeo and Juliet assignment. With every minute passing, I am still so far away from my goal. I can't start to feel worried and anxious. 

今早去了演講,主題是如何應用創意影響大眾的行為模式,德瑞克在結論中說了一句話,現在大部份的藝術主修都埋頭生產美麗的影像,卻沒有想到用藝術和別人互動,我心頭一驚,想那不正是現在的我嗎?坐在我隔壁的泰緹安娜也一副壓力很大的樣子,剛開始我只想到自己,演講結束後我和她小小談了一會,然後我說我們擁抱一下,果然因此得到很大的力量。

This morning I went to the practitioners' talk on how to influence public behavior with design. Derek said something as part of the conclusion--most art majors nowadays bury themselves in producing beautiful images without interacting with others by means of art. His words hit me hard because I was reminded of myself. Tatiana, who sat next to me, also appeared to be under much stress. Before the speech, I only thought of myself, but I had a quick talk with her after the speech. I offered her a hug for I was in need of it too. I thus gained plenty of vibes from it. 


回家之後收到奕帆寄來的意外驚喜,還有昨天也收到薛吉的問候,謝謝大家,我的確該時不時走出來想到別人,因為付出本身就是獲得啊!

After I came home, I received a surprise packet from Lori. Yesterday I also got greetings from Shaggy. Thank you everyone. I should take a step out of my little room and think of others. After all, giving itself is an act of getting!

4 comments:

shaggy said...

你一直都是富有的人:)

Lori said...

我寄出去的時候也很開心噢~~

love you :)

Weichuen You said...

shaggy: 如果用付出來算的話,我的確是富翁。

Susu: 真的很謝謝你,我已經開始看了!

shangyu said...

這樣的擁抱不但溫馨而且很有力量,我們家那兩個小子也想給妳抱抱:)