Wednesday, November 09, 2011

order within disorder / 亂中有序

今天本來不打算說話的,但看到阿美同學說,讀我的部落格比上大學英文課有用,我就在百忙中抽小空寫寫東西。

I didn't plan to post any new entry today, but upon seeing A-mei's message saying that reading my blog is more helpful than college English classes, I decided to spare a few minutes to write.








本週四要交最終版的插畫,我貪心得想畫兩個版本,既然我週日花了一整天研究,我想試看看哪一張視覺效果較好,當天也得上台報告過去這一個月三本速寫本每一本裡最精華的兩張,還要交十五張以上的A3羅密歐與茱麗葉想法研發表,明天還有演講要去,所以儘管蔡女士把我教得很好,我的房間不免出現以上失控的狀態,蔡女士不要激動,周末有神秘訪客,所以週五會以最整齊的樣子呈現。

This Thursday we have to go into the studio with the final illustration. Since I spent a whole day last Sunday to work on possible versions, I am greedy enough to draw two so that I can see which one turns out better. On the same day we have to give a presentation on the two best sketches in each of the three sketchbooks we did in the past month. Still, we have to hand in more than 15 sheets of A3 paper on the development of themes of Romeo and Juliet. Tomorrow there is a lecture to attend. Though Mom gave me a very solid family education, especially when it comes to cleaning, I don't have time to mind about the cleanness of my room for the time being. But please calm down Mom. I'll have a mysterious visitor on the weekend, so the room will be in its best ever condition on Friday. 

我想一切都在我控制之中,我要去畫圖了,寫下一篇新文時,我應該已經完成所有功課了!

I think everything is under my control. I have to take off to draw now. When I post another new entry, I will have finished all my assignments. Cheers! 

今日問題:剛才BBC2台的主持人問一個數學題,0除以0答案為何?引起聽友熱烈討論,大家好好想一想吧!

Today's question: A while ago I heard on BBC2 the host ask a question: What do you get when 0 is divided by 0? The listeners called in to offer their answers. Think about it everyone! 

6 comments:

Bean said...

加油畫圖!
我現在正要輸入市場調查的結果到電腦裡
寫給妳的明信片兩天前寫了一半, 快好啦! :)

0/0數學上是無意義因為分母不能等於0
用微積分的角度來看兩個0都是趨近值
所以答案不會有函數值但是可是可以找到趨近值!
哈我修過這個課我難得答的出別人問的問題所以很三八的想要回答XD

shaggy said...

真是名符其實的英文老師!
我會好好學習的...
雖然我覺得所有討人厭的科目都比英文可愛-..-

分母零不是無意義嗎?
就沒了...

A-mei said...

我居然出現了O_O!!!!!!!!!!!!!

有點難以相信那是老師的房間...冏

以前常常聽到一句話
"我覺得,你們現在的生活有一點混亂...."
老師你的生活現在好像也是喔....=W=
不過說實在哪個讀美術或設計的生活不是
我們最近期中考,要考的東西不會比別的科系少,但是要交的作業卻像山一樣多!
不過我覺得這也是一種生活

分享一句我覺得不錯的話

"當我們自以為在追尋某種目標或答案時,驀然回首,一切無非盡是過程..."

我覺得老師現在寫下的這些不只是給我們,也是給自己最大的禮物與紀念

扯了這麼多....總而言之
老師加油!~~OWO/

Weichuen You said...

豆豆:哈哈,這是答案之一,有人說是一,有人說是無限值,你不覺得後者很美嗎?

阿吉:你幹嘛這麼排擠英文啊?

阿美:謝謝你啦!我是為自己記錄的啊!因為這樣的人生以後不會再有了!

你也要好好畫喔!

Shorty修替他娘 said...

會擔心喔?
就我所知
您這型的人
再亂再瘋也有限
因為您的自治力很強
也求完美!^^

Shorty修替他娘 said...

是 自制力 才對 哈哈