Thursday, November 10, 2011

done! / 完成!


晚上十點整,上一篇文列的工作全都完成!

Ten p.m. sharp. I finished the assignments listed in the previous entry! 


本來今天也不打算po文的,但功課的一部份拿了薛吉寄的明信片,上面寫說雖然每天可以看我的部落格,還是很想念我,可是我這麼一想,如果無聲無息,她就會更想我了,我不是讓人心碎的人。

In fact I didn't plan to post any new entry today either, but I took Shaggy's postcard as part of my assignment. I thus reread the postcard on which she said that though she can read my blog every day, she still misses me. That means if I remain silent, she will miss me more. I am not a heartbreaker... 

今天蔡女士問我會不會希望可以早點來唸,我回答,不會,現在來得正是時候,這個點我可以看見老師出作業的用心、同學的優點、倫敦的生活之美和我努力學習的必要性。

Today Mom asked me if I wished I had come at a younger age. I replied, "No, this is the right time. At this point, I can perfectly understand why the tutors give the kinds of assignments they do, my classmates' strengths, the beauty of life in London and the necessity of my working as hard as possible." 

假如今晚可以睡一場很棒的覺就更好了!

If I can have a good night sleep tonight, it will be PERFECT! 

3 comments:

shaggy said...

你真是令人感到溫暖的可人兒啊!
就算台北的雨再繼續下還是暖活~

Weichuen You said...

你要記得我的小紅傘喔!

Shorty修替他娘 said...

我也覺得
有點社會經驗的人
再回去唸書
比較懂得珍惜
也更清楚自己要的是什麼
還可以邊休息邊充電