Wednesday, September 19, 2012

Caterina's Chinese words / 凱特的中國字


本來是我先說想學意大利文,同時凱特說她想學中文,一直都是行動派的我這次居然讓凱特捷足先登,因為她已經去報名了。

I mentioned wanting to learn Italian back in August, and meanwhile Caterina said she'd like to learn Chinese. I am always known for my efficiency in taking action, but this time Caterina beat me. She has signed up for Chinese language courses. 

一直想做中國字的書,於是我請凱特選出十個最喜歡的字,今天快要把腦子想破了,因為中國字本身就很有畫面,可以玩的遊戲很多。

I've wanted to do a book on Chinese words. I asked Caterina to list ten favorite words. Today I tried to brainstorm for solutions. Chinese words are rich in images themselves, so there must be a lot of ways to create the pictures. 


為了牛刀小試,先拿「謝」來實驗,我還問了家人一個問題,如果每個中國字都有顏色,「謝」字是什麼顏色?

To begin with, I experimented with the word "thanks." I asked my family a question. If every Chinese character is endowed with a color, which color will you give to "thanks?" 



畫得正開心的同時,楷維從椅子上摔下來,我拿畫壞的紙畫了一張樂極生悲的楷維畫像,本來他說我把他畫得很醜,最後還搶著把肖像帶回家⋯

While we were drawing and partying, Kai fell from his chair. I used an abandoned cardboard to draw a portrait of him shedding tears in pain. Though he had kept saying I made him look really ugly, he still insisted on taking the artwork home at the end of the day...

2 comments:

Julian Murmur said...

中文真的是個很美的語言,可以自如的使用她真的是件令人驕傲的事,想到有次露突然問起我和鑫的名字意思,解釋完之後,她告訴我,實在是太有意思,而且特別~
最近下定決心一定要好好鑽研中文不可~還有,也很期待妳的中國字繪本歐!

Weichuen You said...

回到倫敦一切都好嗎?祝福你有嶄新的開始!我有好多想畫的東西,會盡力擠出時間的!