Sunday, July 28, 2013

Birthday party / 生日派對


今天是吳妞妞和漢堡弟弟的生日派對,媽媽特別安排了一堂派對上的美術課。還在吃飯的時候,妞妞問:我彩色筆都準備好了,什麼時候可以開始畫圖?

Today we throw a birthday party for Nio and Mr. Hamburger. I am asked to give an art lesson to the children. While we are still eating lunch, Nio is too eager to start the workshop. 



        因為我是伯納韋伯的大粉絲,於是這次選了他的書:東八十八街的房子,想把很可愛的鱷魚萊爾介紹給小朋友認識。

   Being a loyal fan of Mr. Bernard Waber, I choose his book The House on East 88th Street as the major theme. It really pleases me to introduce the lovely Lyle to as many children as I can. 



        我先替小朋友把圖準備好,讓大家進行著色的工作,可是這此我要求大家用各種媒材總共只能挑十個左右的顏色,包括六支蠟筆、三張色紙和兩個墨水顏色。

   I prepare the pictures for the children in advance so that they can directly get to do the coloring. However, this time I request everyone to choose as many as ten colors. The media include crayons, collage and inks. 







        不喜歡仔細塗色的孩子可以用剪貼和墨水大塊著色。

   For those kids who are not into coloring really detailed parts, they can turn to collage and inks for creating the color block effect. 





        可是有幾個孩子很有耐心,就坐在那裡慢慢塗色。

   But some kids impress me with their patience. They take their time to finish the pictures. 



        畫完圖的人可以過來聽鱷魚萊爾的故事,我今天說了約四次,謝謝韋伯先生!

   After the kids are done with drawing, they can come by to hear the story of Lyle. I have repeated it for 4 times today. Great thanks to Mr. Waber! 





        書中原來的色調只有紅黃綠,看看孩子們把整個故事弄得多夢幻啊!

   There are only three colors in the book, red, yellow and green. See how the kids recreate the whole story with their own color combinations! 

2 comments:

Unknown said...

我記得小時候畫畫老師只給我們紙筆,要我們照著畫就對了,完全沒有啟發創造力..而且我當時覺得畫畫並不好玩

如果我小時候有妳這樣的畫畫老師該多好啊!

Weichuen You said...

我小時候也是那樣上畫畫課的,我想那應該是當時的風格!