Monday, March 24, 2014

A HUGE LEAP / 一大步


今天收到信誼的掛號信之前,心想:之前沒有入圍的信也都是這麼薄薄一張‧‧‧‧‧‧不過打開之後在電梯裡只差沒跳了起來,這是我第四次參加信誼的繪本比賽,終於入圍了,雖然不知道能不能進入最後兩終兩名,但對我來說已經是很大的一步。

Before I opened the registered mail from Hsin Yi Foundation, I thought, "The rejection slips from the past few years were also this thin ... " But the surprise this time really made my day. This is my fourth time participating in the contest, and my work is finally shortlisted this year. Though I don't know if I'll make it to the final two, for me, this is already such a HUGE leap.

        雖然我不是天才型的繪本家,但慢慢地,也開始找到了方向,不過我覺得更重要的是企圖心,最近隨著春天的到來,我又有了新的動力,從現在開始,我要更義無反顧地把寫繪本和畫繪本這件事做好,我想我會離目標越來越近,我相信在多元的市場裡一定有我的位置!

   Compared with excellent picture book makers, I was not born with the talent. However, slowly, I've found my direction. With the coming of spring, I've found new impetus. From now on, I will work harder to write and draw picture books. I feel that I am getting closer and closer to my goal and that there will be a place for me in the diverse market!

No comments: