Thursday, October 07, 2010

Going to the library / 上圖書館


上個周末去圖書館時,發現身邊的大叔大嬸弟弟妹妹都穿得很居家,我對這個現象有非常樂觀的解釋:大家把閱讀當作日常生活的一部分,所以穿著也要自在,讀起書來才能更愉快。

Last weekend I had a lovely discovery when I went to the library: I found many library-goers clad in home wear and slippers. I can’t help interpreting this phenomenon from a very optimistic angle. Reading must be viewed as part of the daily life, and when we read, we should be feel comfy in what we wear. After all, not most of us will agree that reading while dressed in gowns or suits is enjoyable.

我不禁想到上海人愛穿睡衣出門,他們也穿睡衣上圖書館嗎?

I can’t help thinking that inhabitants of Shanghai love to go out in pajamas. Do they also go to libraries in sleepwear?

3 comments:

Shorty修替他娘 said...

希望日後宥宥有機會和汪達阿姨還有思維楷維兩位葛格一起去圖書館看書!

shaggy said...

我的室友說,上海圖書館借書出去要付費呢!有些書在館內閱覽也要收費,我想或許他們直接逛書店也可以。而且也沒有人穿可愛的小熊睡衣出門了,都是手拿高科技產品看pps,不過沒什麼人看泰劇呢!但是我室友他很喜歡泰劇,而且他爸爸媽媽就住在泰國。

Weichuen You said...

Mom Kay: 那是一定的啦!

shaggy:可是在大陸逛書店感覺很像要去買教科書!我現在用電腦看PPS,都覺得自己很糟糕了,如果我拿在手上看可能會出車禍!昨天我發現曉寧哥也住在泰國呢!看來是個很我們有很深淵的國家。