Thursday, August 17, 2006

Thirty / 卅

妳說,對於轉三十歲有莫名的焦慮,不知今天你是否安好?我知道自己的容顏不如從前青澀,走在路上看到年輕貌美的女孩難免也會心生些許的忌妒,不過我的心一直是年輕的,特別是在我達到夢想之前。至於夢想實現之後,我又會有新的夢想,我沒有時間變老,你也是。

不祝妳生日快樂,因為人生很多時候要慢慢來,連變成三十歲這件大事也要慢慢咀嚼,也許你就會發現三十歲的好。

生日慢樂,還有,如果你覺得我的夢想太幼稚,請把他換成別人的臉孔。

11 comments:

Lee said...

I love this shade of orange...very cool piece miragee :)

C. Robin Janning said...

Miragee, this is a wonderful piece. Lovely color and composition!

Serline said...

Is Rain your idol?I love watching him acting in the show Full House 浪漫满屋.

Weichuen You said...

Thank you! I am sorry that I didn't write the English version. It didn't feel right when I tried to do it last night. Anyway, I was wishing two friends happy B-day:-).

Serline, yes, I am a fan of Rain. And I watched Full House twice. He's really cute isn't he?

Serline said...

Yes, thought in the beginning looking at his face on the cover not so good looking but after watching the show, I changed my mind and am looking for his song album now.

Weichuen You said...

He has his charm. I have his second album. But I love more to look at him dance. He is a superb dancer!

Anonymous said...

那是Rain嗎?(竊笑)

Weichuen You said...

被你發現了,不過我有新目標了,你猜猜看吧!

Serline said...

是不是 someone from korea?

Weichuen You said...

Serline,說來不好意思,但是我現在只看韓劇,因為我每天沒有那麼多時間看電視,所以當然要看讓我很開心的囉!現在我們在看的是「宮」,你有看過嗎?我覺得故事很有創意,我身邊各個年齡層的人都在收看呢!

Serline said...

嘿嘿!我已经看完gung了。太好看了! I'm watching 天生缘分 now.很温馨的一部戏。我呀,也很喜欢看韩剧,很少看电视。