Saturday, September 26, 2015

Make Thailand out of an island / 自己造泰國


不知道下次何時去泰國旅行,等不及了,於是我趁著辦公室大掃除,到校門口速寫。平常我最羨慕那些坐在長板凳上看人群抽煙的路人,今天我也要體驗那樣的輕鬆。

I have no idea when I will be traveling to Thailand again, and the thing is, I can't wait anymore. Thus, I decide to make Thailand out of my tiny island. During the clean-up of the office, I take a very short trip by sketching. Every morning when I go to work, I envy those who sit on the benches outside the school. They seem to have an eternity at their disposal. I decide, I am going to be one of them today. 

        我喜歡速寫時的所有感受,但最愛的是,腳下擁抱著我的樹影和速寫之間,不斷不斷飄落的小葉子。

     I enjoy all the sensual experiences while sketching. However, among them all, I love most sitting in the shades of the trees and the leaves that never stop falling as I draw... 

3 comments:

Lori said...
This comment has been removed by the author.
Lori said...

很喜歡你筆下的植物系列,感覺有一種溫暖的包容力。
說到植物,讓我想起伊勢英子的作品,她的繪本故事性都不高(有點難唸給小孩聽),但我就是對她所繪的樹木好著迷啊!

Weichuen You said...

謝謝你!伊勢英子是很棒的插畫家,這一兩年有來台灣演講呢!