Friday, May 07, 2010

a postcard a day 4 / 每日明信片 4

落雨的初夏,空氣中有股涼意。我從講者的身份,轉化成速寫者,趁著不是我的課堂,捕捉偶然發現的ㄧ景,聽著教室裡老師宏量的聲音,學生清亮的發問聲,我很心安。

The air in early summer feels cool thanks to the heavy rain. I seize the moments between classes to do some sketches of an amazing scene on the campus I have recently discovered. As I draw, I float on steady sound waves formed by the teacher’s reassuring voice and students’ soft murmurs.

不過我把二樓往下俯瞰的景畫成一樓平視的角度了,下次再接再勵。

I planned to do a bird’s-eye view from the second floor, but it’s obviously not so in the picture. Well, I’ll take another try.

2 comments:

Serline said...

我也喜欢把看到的情景画下来,那种心情很愉快, 不过现在没时间:(

Weichuen You said...

可是如果現在不畫,很多風景就會錯過了!