Saturday, June 27, 2009

Zen master You / 游‧禪學大師

趕搭「美麗的小錯誤」這本書的風潮,我也去買來試看看不一樣的人生,因為太想要和現在不同的生活,我從一開始就選擇不去上大學,直接去歐洲旅行,但走到最後的結局是,我嫁給了法國人,過著到處流浪的旅人生活,最後死於巴里島,並且很快地就投胎轉世為老鷹。說來這和我真實的人生出入並不大,讓我有些小失望。

To catch up with the trend of reading the do-over novel Pretty Little Mistakes by Heather McElhatton, I laid my hand on a copy, all worked up about different lives I might have had. In the beginning I made a choice of traveling to Europe instead of going to college, which I already had done. Well, in the end, I married a French guy, traveled around the world, and died in Bali. I soon reincarnated into an eagle after my death. To be honest, this is not very different from my real life, which kind of disappointed me.

不過這本書的好處就是可以一次又一次地重頭再來,我在書中偶然瞥見禪學大師這個名稱,於是我下定決心,這就是我把這本書看完的動力,有一天我一定要走到成為禪學大師的結局。

But the good thing about this book is that I can do over again and again. I came across the term Zen master on one page, so I made up my mind to try all the endings. Some day, I will make the right choice and become a Zen master.


因為在班上嚷嚷這個心願,儀柔在學期末的卡片裡就送給我「游,禪學大師」的封號,讓我過過乾癮。就算還沒有到大師的境界,我覺得自己已經是一座山了,在那裡穩穩地屹立著,可是如果是我來寫「美麗的小錯誤」,我是一座想要移動的山,雖然形體動不了,但是總有一天,我要和洛磯山或安地斯山交換靈魂,然後就像儀柔最後的祝福,我們會在異國相遇!

Because I kept talking about this wish in class, Elain gave me the term “Zen master, You” for free on her end-of-the-semester card to make me happy. Even if I am not a master now, I feel like a mountain, rooted there calm and poised. If I am to write Pretty Little Mistakes, I will be a mountain that feels like traveling. I might not be able to move physically, but one day, I will exchange souls with the Rocky Mountains or the Andes. Then like what Elaine suggests, we will run into each other in another country!

謝謝儀柔和莉筠的溫暖話語和祝福!

Thanks to Elaine and Lillian for all the warm words and best wishes!

2 comments:

Anonymous said...

老師!!我在無意間竟然來到這了 好開心!

我是莉筠=)

Weichuen You said...

我昨天還夢到你喔!