Tuesday, August 05, 2008

finish point / 終點

這兩個月裡,我一直在移動著,從感情的快速轉換,到時空的旅行,或穿梭在先前不屬於的團體,今天終於告一段落,我想要安靜下來,專心地過這裡的人生。

In the past two months, I have been moving, from my emotional attachment, to traveling across space and time, or trying to be part of a group I did not belong to. Today, everything has finally come to an end. I want to stop moving and focus on my life here.

旅行的時候,有天在和人群有交流時,腦海裡閃過一句話,看過了那麼大的世界,當一切都沉澱之後,真的重要的人,只會顯得更重要。

On my trip, while I was trying to mingle with new friends one day, a sentence crossed my mind--after I have seen the big world, those people who are important for me will only appear to be more important.

傍晚回家時,心裡沒有想其他的,就只是想看到你的臉龐‧‧‧

On my way home this evening, nothing was on my mind but the crazy desire to have a glimpse at your face...

6 comments:

Le-1502 said...

终点。。。是另一个起点。。。加油~要开心~

Weichuen You said...

謝謝你,我很開心自己終於不想再飄移啦!

Liang-hui said...

這種心情我之前也有,然後就覺得當宅女真是世界上最令人開心的事了,所以絕對是好的開始.

Weichuen You said...

哈哈,看來我無法否認自己有當宅女的需求啊!就是一整天在家也覺得時間不夠!

Anonymous said...

每次看到他就想到
"我是阿維啦 不是阿思 也不是阿方"
夠搞笑的

Weichuen You said...

他現在是內褲男孩喔!