Friday, June 13, 2008

the dream is about to come true / 夢想就要實現

最近過度沉溺於一些情緒裡,今天一早起來,呼吸到不同於昨日的空氣,既然都已和過去面對面,該是前進的時候了。花了一整個下午把辦公桌和鐵櫃裡的雜物一一清出,我的腦子裡已經在計畫下個學期的內容。

I've been carried away by certain feelings recently. This morning when I woke up, I breathed fresh air, different from that yesterday. Well, since I've dealt with my past, it's really time to move on. I spent a whole afternoon getting rid of all the unnecessary stuff on the desk and in the locker. Meanwhile, I was planning the teaching materials for next semester.

但是在我前進的同時,我並沒有忘記你。我一邊收拾一邊閱讀著你的文字,不只是三禮,連兩年前的一義,都還是有那麼多人惦記著我,我已經忘了自己對你說過了甚麼,你卻都記在心上。上個星期離別之際,大家塞給我滿滿的禮物和祝福,我想和你說,我都收到了、放在心裡、也誠心地感謝你。

However, I do not forget you when I am about to move on. While I was cleaning the desk, I read your words, not only from the graduation class, but also from those I taught two years ago. So many of you put the memory of me in your hearts. I do not remember what I have told you, but you bear my words in mind. Last week before we said goodbye, I was showered with gifts and blessings. I want to say thank you to you, sincerely.

所以最後,我還有一個禮物要送給你,我把前兩個月在課堂上寫的夢想單,變成了一幅畫,今年夏天我和神秘小助手要把它畫在朱銘美術館的長廊,當你忘記方向時,請來看一看,你曾經許下的承諾。

Last but not least, I have another gift for you. I turned the dream sheet exercise in class two months ago into a painting. This coming summer, my mysterious assistant and I will paint it on the wall of a corridor in Ju-ming Art Museum. When you are at a loss, please come take a look at your promises...

或許我已經說過這句話,可是我還要再說一次,真的感謝和你相遇‧‧‧

Maybe I have said this, but I want to say it again, I am so glad to have met you...

11 comments:

Anonymous said...

頭香頭香~~~ 嘿嘿 我是第一個說話滴
妳這張照片拍得很漂亮
讓我看了覺得很不一樣
是多了什麼呢?
恩~~~~ 是女人味
真的!! 沒話說喔! :)

Liang-hui said...

原來你也有隱形眼鏡啊,反倒是我視力模糊起來了,你的頭髮!好,算你贏!!
咦,不是應該還有另一張艷照...

Anonymous said...

哈哈! 這個髮型真的很讚! :]

纖毛蟲 said...

游老師:

請問您的髮型到底是多久換一次? 每次都讓我驚艷哪.

Weichuen You said...

kay: 我也沒有那麼紅,搶頭香的機會很多啦!女人味可以裝的說,內心我好像是個粗獷的男人!

hui: 隱形眼鏡買就有啦!還有哪一張艷照啊?那應該是在學生的相機裡!

spookie: 這是天生的喔!

大叔:我並沒有變髮型啊!半年前也是一樣的不是嗎?唉,學生都付學費了,不是該讓人家嚐嚐甜頭嗎?

Anonymous said...

現在應該可以說~

啊!原來如此啊! 這句話吧!?
游小淳真是我見過最會送禮物的人了: D
真的好期待唷!

p.s.以後可以常常吃甜頭兒嗎?

Anonymous said...

是一樣的嗎?可是半年前看起來沒有那麼顯眼啊.

Weichuen You said...

薛吉:不是已經讓你嚐了一堆甜頭了嗎:)?

大叔:這樣真的很顯眼嗎?我是不可能每天這樣子的啦!除非我的工作是每天參加畢業典禮!

Anonymous said...

老師,
昨天我也畢業了說,恭喜我吧!!
如果有好看的畢業照 就寄給你看

p.s. I love your hair!!!

Hsiao-Ning

Weichuen You said...

昨天我才想到你呢小子!好啊,有好看的照片可不要藏私喔!

是嗎?想不到我因為頭髮造型整個人好像脫胎換骨似的:〉

Anonymous said...

親愛的汪達阿姨: 我只是要跟你說 你已經被我點名參加 "週五po文老鼠會" 了 詳情請見 (按我的名字就可以連過去囉) 有空做做看吧