Sunday, June 15, 2008

me / 我

上個月我的小粉絲錢小妹出了個功課給我,他請我作一幅自畫像。這一個月以來,我不停想著自己究竟是怎麼個樣子,這個周末終於找到答案。

Last month my little fan Miss Chien gave me an assignment. She wanted me to do a self-portrait. I'd been thinking what I was like exactly, and I finally found the answer this weekend.

我就是這樣熱情如火,內心總有無限渴望和期待,同時又透明到不行。對我來說,外在的形體只是種偽裝,所以請不要被蒙蔽,我喜歡的是我那些亂七八糟卻爆發著生命力的情緒。

I am such a passionate being, packed with endless longing and expectation inside. Meanwhile, I am so transparent that it's not hard to see through me. I think of the appearance as a kind of disguise, so please don't be blindfolded. What I like about myself is the entangled yet vibrant emotion.

這個星期在尋找新方向時,受到很多人的啟發和影響,和奈良美智去了好幾趟旅行,也走入鄭明進老師豐富多元的世界,並且回顧了童書作家張又然先生的創作歷程。昨晚的某一點,突然發現自己被解放了‧‧‧

This week when I was searching for my new direction, I had been inspired by so many people. I took several trips with Yoshitomo Nara, walked into the enriched and colorful world of the renowned Taiwanese art educator, Mr. Cheng Ming-chin, and looked back on the illustration career of Mr. Chang Yo-ran. At one point last night, I felt liberated...

8 comments:

Liang-hui said...

妳對人們的愛,以及你愛他們的獨特方式,最後總是化作一股巨大的能量,回應著妳,溫暖人心,那是我看到你的樣子,閃亮亮的-我以一個受益人的心情如是說.

第一張的構圖和底色非常搶眼,下一張裡是信封嗎?非常的優雅而深情.

Weichuen You said...

真的嗎?所以不是只有我一個人在high而已吧!最近有點被搞糊塗了。

對,這是一整套的,其實你仔細看,裡面的字爆發無限情感的,這是31歲的我處理感情的方式:〉

Liang-hui said...

有,我看了,是18歲啦:)

Weichuen You said...

嗯,是天真不識世的18歲吧!

Anonymous said...

恩恩恩
有像妳啦
我知道 妳內心的熱情常常被外表的淡然給掩蓋住了
還好 我比較不怕死 所以常常去煩妳
哈哈.....

Weichuen You said...

我的外在很淡然嗎?這還真是衝突啊!

Anonymous said...

淡然是說妳的態度
而不是說妳的外表
妳也知道 我是比較沒辦法這樣
心裡想什麼 臉上就浮現
太率直有時也是一種不成熟
相比之下 這點妳就比我成熟多了

Weichuen You said...

真的嗎?我都一直以為我的秘密是寫在臉上的啊!