Thursday, June 29, 2006

Muse in the suitcase / 旅行箱裡的繆思

獻給蕙玲
我知道不是每個人都和我有著相同的狂熱,要找到願意傾聽的人並不容易,不過我很幸運,我的繆思總是很溫柔地聆聽,和我做意見上的交流。如果有一天,我因為插畫的夢想,能夠到全世界旅行,我得把繆思放在行李箱。沒有靈感時,把行李箱一開,馬上又會畫思泉湧。每個人身邊都要有這樣的朋友,人生才不算白活啊!

Dedicated to Hueiling

I know well that not everyone has the same frenzy for art as I do. It's not that easy to find someone who is always all ears. Fortunately, my Muse listens to me patiently and gives me helpful feedback all the time. If I can travel around the world because of my illustration dream, I'll have to put my Muse in the suitcase. When my inspirations run dry, she will supply me with tons of new ideas unconditionally.

Everyone gotta have friends like that by their sides to make life livable!

3 comments:

Marc said...

Great! I love this one!

Chat Noir said...

我也很喜歡這篇
讓我想到自己身邊一直以來一直給我打氣的許多好朋友:)
你的插畫和文字真的很棒
加油喔!!希望看到更多作品!美夢成真!

Weichuen You said...

謝謝你小黑貓,你也要加油喔!