Thursday, June 15, 2006

Girls in Love / 戀愛中的女孩

應該是從前幾個禮拜開始,星期二成了女孩們的戀愛日,星期三當我跨進教室,準備和進度大戰時,女孩的臉上散發出喜咨咨的紅潤光澤,其他人不忘在旁起鬨幫腔,結果就這樣瓦解了我的嚴肅心防。

Since a few weeks ago, Tuesday has become girls' love day. When I walk into the classroom on Wednesday, ready for a new day's battle, there's always one girl whose face glows like that of an angel. Others never hesitate to make fun of her. Then I totally collapse and sometimes just forget how much we fall behind the schedule.

當我問發生了什麼事,小女生便大聲鼓譟:「某某人IN LOVE!」剛開始有些哭笑不得,心想,16歲的少女還真是容易動情。接著,我不顧形象地大喊:「不公平!為什麼我沒有IN LOVE!」雖然我很清楚熟女尋找愛情的負擔太多,我卻忍不住和女孩們玩起來。我說:「快借我看照片,不過我們得先上點課,把進度趕完,再給自己來點獎勵!」

When I ask them what's wrong, all the young gals shout out loud, "XX is IN LOVE!" At first, I was really amused. I thought, how easy it is for 16-year-old girls to fall in love! Then, regardless of the fact that I am THE TEACHER, I would yell back, "IT'S NOT FAIR! How come I am NOT IN LOVE!" I know well the reason, but I can't help playing with them. I'd say, "I want to take a look at the photo! But before that, we need to start the lesson. Afterwards, we'll give us some rewards by sharing your love story!"

然後女孩們開心地和我分享一見鍾情或天雷勾動地火、一發不可收拾的愛情,我們沉醉於其中,又過了美好的一節課。十六歲,多麼美麗的年齡啊!

Then girls share with me with joy their stories of love at first sight or how they hit it off with boys they meet outside the school. We often get so carried away and the class ends in laughter and hope. Sixteen, what a beautiful age!

5 comments:

Anonymous said...

who fall in love?
i'm absence...i don't know what happen

Weichuen You said...

This is a secret:-)

Marc said...

Wow! Look at those colors!

Ah! I remember when I was 16 and in love. Yes, 16 is a beautiful age!

Anonymous said...

第二張圖...超像!!

Anonymous said...

Miragee妳好

我是從華文部落格大獎的網站連過來的
妳的小房間,妳的明信片,是我平凡一天中的,驚喜發現

我是一個喜歡自己小房間的blogger,尤其看到這張戀愛中的女孩,讓我腦中牽唸的那個女孩,終於有了具念。若可以的話,我很希望能引用您的作品,向更多網友介紹這些美好的明信片

我也是一位前編輯,您的作品是我認為非常有出版潛力的,若您不介意,我很希望能引用您的作品,向更多網友介紹這些美好的明信片,我也希望能將這個連結寄給我的前同事們

太多希望了,真貪心 ^^
但謝謝妳