Friday, February 28, 2014

The most terrifying thing / 最可怕的事


這個學期我們讀「八號出口的猩猩」,書中的猩猩艾文喜歡畫畫,有一天畫了十根香蕉,不知爲什麼,我對這個作業相當嚮往,回家之後不停地畫香蕉,已經畫了三天停不下來。

This semester we read The One and Only Ivan by Katherine Applegate. The protagonist Ivan, a silverback kept in a mall, loves to draw. One day he draws ten bananas. For unknown reasons, I am obsessed with this. I've been binge-drawing bananas for three days on end. 



        記憶和想像畫法畫完之後,我又嘗試觀察畫法。果然記憶和事實出入很大!

   After trying remembered drawing and imagined drawing, I can't resist observational drawing. It strikes me that there lies a huge gap between my memory and the reality!







        上週還以為我失去想像和畫畫的能力了,還好我把這個超能力救回來。

   Last week I once thought I had lost the ability to draw and imagine. Luckily, I nurtured it and had it back. 









        對我來說,這世界最可怕的事是過著完全沒有想像力的生活!

   For me, the most terrifying thing in the world is to live a life WITHOUT any imagination! 


第二部 / Part II






我的香蕉怪獸!

My banana monster! 

3 comments:

Unknown said...

Regime of Banana !!
我最近到了一家香港老闆開的咖啡廳工作,
每個周末都在做香蕉煎餅!

Weichuen You said...

在哪呢?我去捧捧場吧!

Unknown said...

在公館師大附近,一家叫做婆娑的咖啡廳;
老闆夫婦是香港人,兩人都很有想法!
歡迎Miss You大駕光臨!
但我可能會一直在洗碗哈哈XD