Thursday, October 27, 2011

the present moment / 當下


上一週想到很遠的事,過了一個週末,心境全換,現在只想活在當下,就連趕速寫本時,我會跳躍式地想到下一張要畫什麼,於是我不斷提醒自己,如果我沒有全心投入,看的人會感受得到我的分心。

Last week I thought way ahead of now. After a weekend, my mindset completely changed. I just want to live at the present. When I am filling the sketchbook, I'll plan the next image. Thus I have to constantly remind myself that if I am not 100% committed, the viewer will feel my distraction. 


昨天和朋友約在鬧區Picadilly Circus,一下車我就捧著速寫本到人群聚集的噴水池前畫畫,說不同語言的人潮在我身邊流過,然後等人的人都和朋友走了,天黑了,空氣裡有冬意,我卻沒有羨慕那些看起來很幸福的人。

Yesterday I waited for my friend in Picadilly Circus. Right after I got off the bus, I walked right to the fountain with the sketchbook in my hand to draw. Around me walked by tourists who spoke all sorts of languages. Those who had been waiting for their friends left one after another. The sky turned dark, the air tasting of winter. Yet I didn't envy those who looked happy. 

我有速寫本的陪伴,還有朋友送給我的故事,讓我走在十點多的倫敦街頭也不覺得寒冷。

2 comments:

Shorty修替他娘 said...

還有我們對妳的關心和想念啊!

Weichuen You said...

That's so sweet of you...