Tuesday, February 23, 2010

Traveling to the zoo / 到動物園旅行



我這一生中去動物園的次數屈指可數,上次去是十多年以前的事了。不過正如我總是和別人說的,一個人小時候如果直接跳過童年該做的事,越年長就得往回活,彌補之前的缺憾。

I hardly go to the zoo in my life. My last visit can be traced to a dozen years ago. However, just like what I’ve always told others, if one child, born with a middle-age mind, skips the must-dos for kids, he or she will be bound to make up for that later in life.

這麼老了到動物園,我比三歲的時候去開心許多,動物們各有其姿態,皮膚上的花紋渾然天成,比時裝秀還真實,我畫起來深深感受造物者的奇妙。

I am by no means a young visitor to the zoo, but to be honest, I am so much happier there than when I was three. Each animal is unique, the pattern on their skin is so natural that this visit feels much more real than attending a fashion show. As I draw, I can fully appreciate the magic hands of the Creator.

這個周末要去北京,除了低溫之外,如廁問題也令我憂心,小雪說,上廁所時可以看到大家的翹臀,我想斑馬排排站露出秀臀,是想要給我點心理準備吧!

We are leaving for Beijing this coming weekend. Apart from the freezing temperatures, I am also worried about toilet problems. Sharen said I’ll get to see everyone’s bottoms. Well, I certainly feel the zebras’ enthusiasm in giving me a lesson before the trip!

4 comments:

shaggy said...

期待你帶回雪白的翹臀們:)

喬西女王 Josie's wonderful world said...

到處旅行的Miss You
真的令人羨慕ㄟ

Unknown said...

哈!我 21 號也才去過動物園呢!我超愛去的!
給妳看看幾張照片~攝影大師我學姊的角度看動物:
http://www.wretch.cc/album/show.php?i=snare0519&b=7&f=1383355204&p=0

超可愛的吧!

Weichuen You said...

shaggy:我自己不就有了嗎?

Josie:託小朋友的福囉!

Patty:學姐拍得真好!很動人的相片!我們差點遇到彼此啦!