Thursday, February 11, 2010

Traveling for the sun and the heart / 太陽和心跳的旅行






圖攝於陽明山 / photos taken in Yangmingshan
我喜歡爬山,尤其是上坡,我一直在等心臟發出急速蹦蹦跳的那刻,那一刻降臨時,剛開始會被不能呼吸的恐懼嚇到,可是過沒多久,等心跳的頻率降下來,會如此清楚地感覺到自己的存在,最後腦海中浮現一句話:活著真好,背景是紅亮亮的太陽。

I like to climb mountains, especially going uphill. I’ve been waiting for the moment when my heartbeats reach the maximum rate. At the beginning of that instant, I am first overwhelmed by the fear of not being able to breathe. But soon, when my heartbeat slows down, I am so aware of my own existence. Some words will emerge in my mind—it’s so good to be alive, with the red burning sun leaning against the sky.

再來就是一片寧靜,黑暗裡也覺得清明的那種。

Then I’ll feel total peace, the kind that makes me see everything in the dark.

7 comments:

Anonymous said...

我最近也有在運動!!
跑去打籃球好高興=)

by Princy

serline said...

还记得我吗?我是serline. 还记得是在Illustration Friday 认识你。 好久没在blog 见. 我搬去Bangkok又give birth. 所以没在blog出现一阵子。找到你好高兴! 你好吗?

好美的风景啊!虽然我没机会爬山,不过我可以感觉到你的那份心情。

祝你周末愉快!

Jackie said...

我也很喜欢走山的。。。
祝你新春愉快~~~

Weichuen You said...

Prince:好吧!功課沒寫完,至少身體很健康!

serline:哇!你還記得我,我過得很好,謝謝你!

上了你的部落格,小朋友好大了,現在還住在曼谷嗎?

Jackie:新年快樂!

Anonymous said...

可惡!
被老師看穿我想避開功課這個敏感話題了...
因為我想像Kobe一樣有好身材阿!
所以拼命的運動
長這麼帥身材卻不好很浪費吧?!

Weichuen You said...

哈哈!

Serline said...

我们住在曼谷已经半年了。你那里过年气氛热闹吗?这里的唐人街还蛮热闹的。

在这祝你和家人新年快乐,身体健康!