Saturday, February 20, 2010

Sugary Travel / 蜜糖般的旅行


我喜歡吃,但幾乎不太寫餐廳的介紹。下了一整個星期的雨,在屋裡待了五六天,在雨中走了一整天,走著走著,最後都會走進餐廳或咖啡店。

I love to eat, but I hardly write about restaurants.

It rained for a whole week. I stayed indoors for five or six days, walked in the rain for one whole day. Eventually I would walk into a restaurant or café.

珠寶盒-在安和路的巷子裡開了二店,整間店就是偶像劇裡的場景,做麵包的年輕人至少半打,女侍悠閒但細心的腳步在現實裡有點難找到,麵包和甜點美好地不像話,連名片用的紙磅數高到令我羨慕,而且最重要的是,客人並不多。

Boîte de Bijoux—the branch café located on An-her Road is the incarnation of a dream coffee shop that can only found in TV series. There are at least half a dozen young bakers. The waitresses prepared meals with such ease and care. Bread and desserts are unbelievably beautiful and yummy-looking. Even the paper weight of the business cards is perfect. Most important of all, it wasn’t crowded at all during my stay.

我不要問這家店生存的秘密,因為我想學著相信夢幻般的麵包店還是有存在於現實的可能性。

I don’t want to ask how the owner is going to make it because I want to believe that a café like this CAN survive gloriously in real life.

2 comments:

喬西女王 Josie's wonderful world said...

Miss you,

看到妳這篇的開頭, 我忍不住噗哧大笑........感覺這個人也是我

" 我喜歡吃,但幾乎不太寫餐廳的介紹。下了一整個星期的雨,在屋裡待了五六天,在雨中走了一整天,走著走著,最後都會走進餐廳或咖啡店。"

食物的美味,對我而言,只有舌頭嚐得出來,眼睛看得出來,鼻子聞得出來...cc

年假期間返鄉,沒法真的走著走著就進了餐廳或咖啡廳, 不過, 這念頭倒是一天一天反覆出現著......

抓住今天放晴的年假尾巴, 跟妳道聲虎年虎虎生風。平安健康快樂。

喬西

Weichuen You said...

我無法寫餐廳介紹,因為我實在太不挑了,寫起來會完全沒有權威!

從現在開始你又可以走進餐廳或咖啡店了!