Saturday, March 28, 2009

adults II / 大人 II

大人不敢大聲說,我想要當垃圾車叔叔,大人不敢每天說,我的夢想是買垃圾車回收車,大人只敢膽怯地躲在角落,擔心自己的理想是否太幼稚,一邊看著夢想越飄越遠。

Adults do not have the guts to think out loud: I want to be a garbage truck man! Nor do they have the courage to repeat every day: My dream is to buy a garbage truck and recycle truck! Adults would hide in the corner, worried if their ideals are too childish, watching their dreams drift away...

我不要當這樣的大人,希望我愛的你,也不要‧‧‧

I don't want to be such an adult. And you, whom I love so much, won't either...

4 comments:

Liang-hui said...

我超級需要看到像這樣的一張畫的,清新的色調,明朗的力道,還有簡單的內心話.

Weichuen You said...

這種畫我們兩個最近常常生產,有甚麼問題?而且小方很大方喔,我爸爸和他要畫,他就說:這張給你,那張也給你!

spookie said...

啊!這是小方和你一起完成的呀? 真好!
那....我和我家小孩可以生產出什麼呢?=)

Weichuen You said...

沒有妳想的難啦!走抽象風也可以喔!而且小朋友超自在的,我也被感染了!