Saturday, February 28, 2009

on my feet again / 振作

大概是冬天沒有出遠門旅行,然後新的日子一直來一直來,好一陣子心情悶悶的,很提不起勁,往前衝也不是,休息也不是。

It must be that I didn't take any long trip this winter. And then new days just rolled on. I've been kind of sulky for a while. I can't muster any strength. Nothing seems right, whether to move forward or to take a pause.

這個星期收到波隆納插畫展的落選通知,今年有2714件作品參賽,入圍的有81位插畫家,如同去年,我又收到美麗的入場證。雖然我希望有一天可以收到的是入圍通知,但是我覺得更重要的,是不停參賽的熱情,或者說,每天不斷創作的熱情。

This week I received the notification from Bologna Children's Book Fair. There were 2714 entries this year, but only 81 illustrators' works were selected. Like last year, I received another beautiful free admittance card. Though I hope one day I will receive a letter that tells me something opposite, I think what matters more is the passion to participate in the contest every year, or, the passion to create on a daily basis.

加油小子!

Cheer up kiddo!

12 comments:

Liang-hui said...

那個競賽真是激烈,而且每次都會邀請有報名的人一起去,很用心,我祝福你早日入選,那時候就把收集到的票一起帶去,我也要去,
我最近也是一直想著:要振作!我真搞不懂我們以前是怎麼有辦法每星期二都有下午茶的心情,想來都覺得實在是太夢幻了.

eL said...

Miragee, though the sun may not shine once in a while, but the sun is still there, we should be cheerful for that, should we not?

Weichuen You said...

阿姐:如果可以在這種時候去義大利,應該會有種很爽的感覺吧!大概只能等退休啦!

對啊,我已經半年多沒有辦法飲週一至週五的下午茶啦,還真懷念過去的清閒呢!

eL: Thank you. I think I just need a long break...

Anonymous said...

加油啊老師︰)

Weichuen You said...

謝謝妳,我想我休息一陣子就好了啦!

shaggy said...

可以想著等退休應該是代表還年輕吧!

希望你可以趕快掙脫看歐巴桑韓劇的泥沼!!!進攻夢幻小少女的...偶像劇(!?)
我想算了,最好還是都別看=..=

eL said...

其实你画得很好。我没随便链接的哦。呵呵

Le-1502 said...

这类性大型的竞争,真的很振奋人心~
你要加油哦!

Weichuen You said...

shaggy: 我覺得我再看下去就要發霉了,今天我很像酗酒的人,努力地想擺脫混亂的人生,馬上就要站起來了。

eL: 你真是個好人,我會加油的!

Le-1502: 謝謝你,希望我也能重拾振奮人心的力量!

yawen88888888 said...

妳必須要嘗試更大膽的技法與構圖! 我就是妳最好的顧問 游二公子是也

Weichuen You said...

怎麼樣的構圖才是更大膽呢?

Anonymous said...

妳可以的
再加油吧