Tuesday, July 08, 2008

Where is the soul of Seoul? 2 / 首爾的靈魂呢?2






攝於樂天世界‧首爾
photos taken at Lotte World, Seoul
「深夜加油站遇見蘇格拉底」裡的智者說,每一刻都有事情發生。我待在樂天世界的五個小時之中,必然也有人的生命改變了。
The wise man in "Peaceful Warrior" said that things happen every moment. I spent five hours in Lotte World, and some people's lives must have changed within that long period of time.
為了靜下心來體驗這句話,我佇立在旋轉木馬前不動,看著來來去去的人潮。有個女孩吸引我的目光,我不在意她有否動過整型手術,站在遠處的我,其實看不太清楚她的五官,但是她喜歡自己的心情卻讓兩公尺外的我感受到了。
To calm down and feel the words, I stood fixed away from the carousel, observing people coming and going. A girl caught my eye. I didn't care if she had had plastic surgery because the distance between us made it impossible for me to take a close look at her features.Despite the distance, I could feel how much she liked herself.
我要為智者的話做補充:每個時刻都是個舞台,而韓國人選擇美麗地登場。
I would like to add one more sentence to that of the wise man: every moment is a stage. And Koreans choose to appear in their best looks.

4 comments:

Liang-hui said...

這種轉法很童話也很偶像劇,我應該會頭暈,但如果是小朋友就愈轉愈high,停不下來,應該也有適合我們玩的吧?!

Weichuen You said...

老實說,沒有適合我們玩的,年紀大了,去遊樂園只能像我這樣亂拍照找樂子。

Anonymous said...

這遊樂園感覺上在韓劇裡見過(大笑)
不過 我覺得黑白色調裡的人群都好美:)

Weichuen You said...

我覺得這個女孩的樣子在韓劇裡也不知見過幾百次啦!

我現在超愛黑白照的,很有味道呢!