Tuesday, October 30, 2007

my BIG dream / 我的大夢想

我想要一間房子,屬於我自己的房子,不用太大,也不必座落於最精華的地段,那些外在的小瑕疵,我都可以用創意改造。我的客廳有著溫暖的色調,紅色的沙發是我放鬆的好地方,而同時,客廳也是我的畫室,我可以隨心所欲地把畫架、畫桌和畫具四處擱放,完成的作品就一張接連一張地貼在牆壁上。客廳外有座小陽台,那是我抒壓的專屬地,需要沉靜時,我就盯著對面的樹林,心煩的事情自然會隨風而逝,如果有朋友來,我們就可以來一場兩三人的下午茶派對。而我的寶貝廚房,一定要是橘色調,無論我開心或低落,那樣的顏色和美味的食物會具有無限安撫和平靜的功效,夏天日落之後,我家的日光時間還持續著,而在冬日裡,來自廚房的一碗熱湯勝過情人的一個吻。位於二樓的浴室則是我的大海洋,在我就寢之前,土耳其藍色系的浴缸讓我高昂的情緒穩定下來,我一邊泡澡,一邊沉澱當日發生的點點滴滴,當身心都得到最好的照顧之後,我就要奔向最心愛的臥室,左面的牆上有著大海藍天的造景,如果這美景還不夠的話,睡前來一本書吧!右邊的書櫃都是我珍藏的作品。最後,入睡前,我總是要透過天井,和美麗的星星道晚安。

因為有屬於自己的美好空間,我的生活也因此繽紛。我,好想要一間自己的房子。

I would like to own a house, a house of my own. It doesn't have to be large, nor does it have to be located in a super popular area. I can mend these flaws with my creativity. The color tone of the living room has to give off a sense of warmth. I love to relax on the red couch. The living room is also my studio. I can place my brushes, paints and paper anywhere I want, and the walls are filled with my lovely works. There is a balcony right outside. It serves as a secret haven for quieting my mind. When I need to be alone, I would sit there, gazing at the woods opposite my little den. Then all my worries will be gone with the wind. When friends come, we can hold a small afternoon party. As for my beloved kitchen, it has to be orange in color. Whether I feel high or low, the food prepared by my own hands will never fail to calm or sooth me. Summer will go on and on in my kitchen that offers endless amount of sunlight. In winter, a bowl of hot soup there beats a kiss from any charming lover. The bathroom on the second floor is my ocean. Before hitting the sack, a bath in the turquoise tub is a perfect period to a long and exhausting day. When bathing, I go through the memories of the day, keeping only the quintessential ones. After being taken care of mentally and physically, I can't wait to run to my favorite bedroom. On the left side wall is the vast azure sea. If it's not enough, a book will accompany me to the dream world. The shelves on the right side of the room contain my most precious collections of books. Finally, before passing out, I won't forget to say goodnight to the stars.
If I have a house of my own, my life will become so colorful. How I long for a house of my own!

11 comments:

Anonymous said...

我前陣子突發奇想,
想在自家空地上蓋棟木屋,
專屬我一個人的小窩!
是不是人到了某個年紀,
就會渴望擁有一個巢穴可以安身立命呢?:]

Liang-hui said...

之前上語言課時,我們曾在課堂上二人一組畫出自己夢想中的房子,我覺得以我們的相似度而言,應該可以當隣居了.

Callipygia said...

Oh what a lovely home you will have. In fact I think I would happily have one like that too. It is a beautiful dream to have.

Anonymous said...

好棒的夢想阿!!
ㄧ陣子前在某插畫展導覽手冊裡,有拍出各插畫家的工作室:大桌子、超自然採光、如在森林般的夢幻和隱密......
真是太令人嚮往了!(晚上睡覺時,說不定會有小精靈幫忙完成家事)

真想有自己的空間呢!

Weichuen You said...

spookie: Virginia Woolfe 不是說每個女人都要有自己的房間嗎?對我來說,有自己的房子才有獨立的感覺。我也很喜歡和我的家人共度時光,但是可以有自己的空間的話,我們的關係會更有彈性!

time lag: 我們本來就可以當鄰居啊!是說你家那邊大概被買得差不多了,而現在的房價我又付不起!

calli: Long time no see! How've you been? Well, to wait for my dream to come true, I probably have to wait for another 10 years. But it's better than having no dream right?

灰色獸:就是因為我在家沒有專屬的插畫空間,才覺得應該要買自己的房子!我也是看人家有一整間美好的工作室,想要房子的慾望就更強烈。不過這個夢想要慢慢才能實現呢!

Anonymous said...

有自己的空間感覺很好呢:D
我很努力的把中英文全都看完了,
我也有很多夢想,就算我的夢想中小房子(噢我喜歡小空間)多麼的美好,可能也很難完整敘述給別人聽,讓別人羨慕吧XD
像老師敘述的也令我很嚮往呢:D
真好,期望老師以後能趕快有自己的studio

對了,從前面扯到這還蠻怪的,
不過不知道老師會不會喜歡這種網站?

Anonymous said...

唉啊
居然沒有貼到網址XD
這個:
http://www.postcrossing.com/

Weichuen You said...

好啊!那你要和我保持聯絡,這樣十年以後我就可以邀請你來我家作客啦!我想當你年紀越大,你會越了解為什麼我們這些老女人這麼想要自己的空間。

你推薦的網站很好玩呢!我已經註冊了,看會收到甚麼明信片!

Anonymous said...

有自己的空間真的是很棒的一件事情
我相信有一天妳也會有的啦
因為我知道妳總是朝著妳的夢想邁進
加油!

Weichuen You said...

是沒錯啦!我的專長好像就是實現夢想呢!部過我總要先說一下,這樣才能為夢想定型啊!

Anonymous said...

好棒的房子。
以前對於房子沒有多大想像與嚮往,但隨著歲月的增長,也希望能在一個為自己打造的空間生活著。