Friday, November 02, 2007

the "mature" travelers II / 熟齡旅行團之二

某個周末,有點悶的John又有了出遊的念頭,我為他出了個難題,有鑑於上回金山之旅的恐怖人潮,我說,這一次我們一定得選人煙稀少之處,John身為智囊團團長,立刻便想到有趣的景點,我和Sharon二話不說,自然就搭上了John的遊覽車。

On a certain weekend, John, who was rather bored, felt the desire to take a short trip again. In light of the crowds we ran into on the trip to Jingshan last time, I gave him a difficult question. This time we gotta choose a spot rarely visited. As the head of our think tank, it didn't take him a long time to figure out a place that could meet my demand. So without further ado, Sharon and I got in John's professional coach car and set forth.

下著毛毛雨的周六午後,我們三人沿著人跡越來越稀少的汐止前進,原來John特地為我們選定白雲森林小學,雖然我對教育說不上那麼熱衷,對於遠離城市、一心想執行教育理想的森林學校多少也有些嚮往,所以心裡還挺期待的。不過待我們接近目的地時,只有偶然經過的一兩部車,要住在這樣的山上過學習的生活,還真是出世。

On the drizzly Saturday afternoon, we three headed for Xi-tse. The further we went, the fewer people we saw. John chose White Cloud Summerhill School for us. Well, to be honest, I am not so passionate about education, but I was rather curious about this kind of free schools. It wouldn't hurt to find out how to carry out the ideals of education by living away from big cities. Yet as we got close to our destination, there was hardly any car passing by. Such a life is quite secluded, I thought to myself.

我們三人想下車一探究竟時,大門口突然衝出校狗衝鋒隊,我們越接近,狗吠就越猛烈,我立刻打消進去一探究竟的念頭,天不怕地不怕的Sharon也本能性地躲到一邊,只有勇夫John還不顧一切的往門內瞧,並且想用他的特殊身分請求值日的老師通融,果然是從事教育數十年如一日的中流砥柱啊!

When we were about to get off the car and take a closer look, the guardian dogs lunged forth. Seeing us approach, they barked like crazy. Born with an innate fear for dogs, I didn't feel like going in there anymore. Even Sharon, who is hardly afraid of anything, ran for shelter. Only the brave John insisted on going nearer. He even thought of talking to the teacher on duty with his "special" status. What could we say? He is always so devoted to education.

受不了我和Sharon的命令砲轟,John識趣地回到車上,雖然我們的校外教學有些失望,但是我想上帝大概是要說,休假日時,先把那些教育的偉大議題放在一邊吧!畢竟來日方長呢!

Bombarded with orders from me and Sharon, John didn't have any choice but to get in the car. Our field trip was sort of disappointing, but I took it as a message from God--Put aside the issues on education on weekends. After all, the future days are long!

4 comments:

Anonymous said...

哈哈阿哈~用“校外教學“這詞還真是童心阿!如果有機會,的確很想知道森林小學的教育氣氛呢!

我也比較喜歡人少的地方(畢竟人多的地方,就是無法感到放鬆自在)我在雲林的時候,會一個人騎機車上古坑華山,雖然是路痴,但是遇到路就往右走,回來時也就有個方向可依據。

山區的狗狗比較兇吧?大概是保有原來的特性。

Weichuen You said...

白雲森林小學看起來有點克難,據說學生得住校,睡覺時得批蚊帳,不是像我想的愉快的生活:〉

我有人群恐懼症,所以對於周六日的台北市中心不敢恭維。可是去鄉下住個幾天又開始懷念大城市!很矛盾吧!

其實牠們只是叫一叫,會不會咬人我就不知啦:〉

Liang-hui said...

果然不是每個人都可以加入the mature travelers的行列的,目前的行程都有很戲劇化的發展,但當很有"娛樂笑果",下次要不要考慮問問sharen的主意呢?

Weichuen You said...

Sharon只要有可以玩的,都很溫順乖巧,配合度極高,不過出意見的都是John叔叔,既然大家覺得我們一團人這麼有趣,我多多鼓勵JS二人組帶我出遊好了:〉