Saturday, October 13, 2007

tender moments III / 溫柔時刻 III

今年夏天參加的moleskine旅遊札記本來到台北巡迴展了,在充滿涼意的秋天裡,我要送你一張機票,前往你想要的城市和國家!

The travel journal I made for the Moleskine contest is on exhibition in Taipei at this moment. In the cool and breezy autumn, I want to give you an airplane ticket and you can choose your own destination!

雖然當時一完成作品,我很清楚地知道自己可以做得更好,不過因為受限於時間,我的確盡力了。展期已經過了一半,連我的專屬經紀人John和Sharon都為我探路過,我拖了兩個星期才親自去信義誠品。雖然我面對於幾個月前的自己,有些不好意思,但是我從其他人的身上看到許多很棒的靈感和表現方法,我要加油啊!

As soon as I finished the work, I was so clearly aware that I could have done a better job. But time was running out then and I think I did my best. The exhibit has been here for more than two weeks. Even my personal agents John and Sharon had checked it out for me. Yet it took me a while to go there in person. I was rather shy about looking at what I had done a few months ago, but I was very glad to learn from other contestants' works. I have to work harder!

雖然我不怎麼以自己為傲,想到城市的另一端,有我的片段,在這個有時令人失望的城市裡閃啊閃的,心就會暖暖的。

I am not too proud of myself. However, on thinking that part of me lives and sparkles at the other end of the city, my heart warms up in this somehow dark city.

MOLESKINE
Invitation au Voyage
Exhibition 2007--TW

展覽日期:
28/9-28/10/2007

展覽地點:
誠品信義店2F精品區
誠品敦南店B1F文具館

7 comments:

Anonymous said...

啊 想去。

Liang-hui said...

真想帶攝影機去把會場拍下來,只看一張照片真是很不滿足,你那張機票會讓大家搶破頭,開始幻想自己飛去想去的城市了,不過,我比較想要那頂帽子,感覺上她好像去過很多城市,也會繼續去更多城市的樣子.

Weichuen You said...

Ms. Seaweed: 其實看一下不花很多時間,一場最多一個小時,可以去看看啦!

Ms. London: 哈哈,因為我想拍現場也沒甚麼好拍的,不如大家自己去看啊!

我個人也比較喜歡那頂帽子,它是真的去過很多國家,也很有味道!

Anonymous said...

好棒呀!
真希望也有機會去看展哩!:]

lemsastera said...

Bravo!!
有機會看到Miragee的實體作品了!!
這段時間剛好是新光三月週年慶,可以順道去看看必須品,繞過去欣賞。

Anonymous said...

Next time when we are back to Taiwan!
good luck!

Weichuen You said...

spookie: 展是真的很小,但是看完有種可以大口嘆氣的感覺!

wislawa: 謝謝你這麼用心,最好的不是我的作品啦,敦南也有好幾本做得很專業!

Louis: When will you come back to Taiwan?