Wednesday, March 14, 2007

Bali of Three 3 / 巴里島,三個人 3

巴里島三個人之美麗篇

注意:本篇不走搞笑路線,於此筆者將以嚴肅深入的論調分析一複雜之社會現象。

「Cantik!」「那是美麗的意思。」「我嗎?」

第一天 我想按摩小姐嘴這麼甜應該只是客套。

「我有這麼多痘痘耶!」「簡直像天上的繁星!」「她們不可能是真心的!」


「看看這些美麗的女生!」

巴里島的女生和我們每天在大城市看到的女性很不一樣。她們黝黑的膚色散發著自然美,還有那豐厚紅潤的嘴唇,她們不像城市女孩又乾又扁,身體的曲線非常優雅。

「我們和她們比起來真是遜色啊!」「她們好美麗啊!」

「這兩個傢伙很漂亮!」「沒錯!」

第四天 我們再度屈服於被按摩的命運,在按摩小姐閒聊當兒,我聽到了一個很熟悉的字眼。

於是我幻想直接問她們真正的想法。「喂!你說這話是認真的嗎?」

我們倆互相討論,想了解為什麼她們這麼真心地稱讚自認為不美麗的女人。
「你覺得呢?」「她們好像很誠懇呢!」

其實我每次照鏡子的時候,看不太到自己的樣子,更不用說美不美麗。
﹝註﹞:我不是鬼魂。

可是當我看著其他女人時,總是輕易感受到她們的魅力。「好美!」

所以這應該是自信的問題,每一個女人都應該練習說:「我很美麗!」

「我!」「很!」「美麗!」

10 comments:

Callipygia said...

ok, I am serious. I found this to be sweet, funny and moving too. I do think others can see us with more loving eyes. You are Beautiful Miragee!

Marc said...

I've been telling my friends to look at themselves in the mirror more often and tell themselves: "You know, I'm not that bad!" But they just look at me with weird looks.

We all could use a little more self-love!

:p

Weichuen You said...

Calli: Thank you. I have a feeling that women tend to be more critical of themselves, but it's really no good. Every woman has her charm, and there is no need to cater to the taste of the fashion world!

marc: So we do feel the same:-). You know, it's not about if we look beautiful in the eye of others, but what we think of ourselves right?

Anonymous said...

這突然使我想起雞米花說的一個笑話:
他的一位女同學,最近突然覺得自己變漂亮
但是其他男同學說:你是很久沒照鏡子了嗎?
噢,真是壞透了

心美美的,看東西都很美: )

Mauricio said...

Hello Miragee!!!

Nice illustration! Well done.

Are you missing :o(

Take care

Marc said...

Exactly! :)

Weichuen You said...

薛吉:男同學真是太壞了,所以我說女性同胞要自救啊!

Mauricio: Thanks for visiting my blog again!

Marc: I think I've loved myself more and more with time passing:-).

Unknown said...

These are great, love the storytelling!

Anonymous said...

Hi, 你這裡都一些小歡樂呀, 我的生活就是要有這些調劑才會開心, 試試一個禮拜不照鏡子看看, 看你如何發現你自己的轉變? (答案:外在是不會變的, 感覺一下內心吧...)

Weichuen You said...

Alina: Thanks!

Johnny: 的確,不同時候照鏡子有不一樣的感受耶!就像很多時候看一樣的東西,因為心境不同,感覺也不一樣了。