Thursday, February 08, 2007

Writing postcards / 寫明信片

13 comments:

Anonymous said...

哇!在漂亮的沙灘上寫明信片是什麼感覺呀?
竟然出國玩樂還有工作,真是...奇妙耶XD
噢噢噢,到底什麼時候會收到咧,好期待好期待。
謝謝游小淳。

下一篇是游小淳在游泳池旁邊偷拍帥哥的單元嗎!?

Weichuen You said...

薛吉:其實那不是我的自畫像,是我的麻吉張小蕙,雖然我們的確是一起寫明信片,但是我比較不認真,還順便偷拍她,並且把她畫下來,因為她專注的樣子挺好看的。

關於帥哥這件事,游某人感到相當慚愧,這個故事說來話長,不如下學期再解釋好了。現在先走氣質路線吧!

Marc said...

Wow! There's a certain lifelike quality to this one that makes it incredible! I love it!

Oh! By the way, a sculptor from Taipei won 5th prize in the ice sculpture competition at Winterlude. It was a very beautiful sculpture.

Anonymous said...

我來了呢(C:
老師我收到了耶哈我好開心 我整個在樓下信箱大聲歡呼ˊˇˋ
明信片上的巴里島南岸好美 我喜歡朝陽在海邊升起的樣子 那邊也有好多椰子樹吧? 熱帶的悠閒生活感覺很棒 如果要看書的話也可以在沙灘上很酷的看XD 
台北這幾天也很熱喔 我出門都穿短袖 今天早上起來跑去麥當當吃早餐 然後去個金石堂到中午 我也喜歡這種難得的悠閒生活ˊˇˋ天氣好就是不一樣
謝謝游小淳的可愛酷炫明信片:DDDDDD

Anonymous said...

這張畫明信片的畫
是絕對可以當明信片的!

Weichuen You said...

Marc: I think I should be serious and do serious portraits sometimes:-).

Do you have the link to the artist's work? I am quite curious!

荳荳小姐:想不到收明信片可以是生活裡很大的期待!看來我們這個遊戲是成功了:─〉

和同事說這件事時,她說,這些小孩好純樸可愛喔!我們分手時我一定會很想念你們!

不客氣不客氣,下回再換個國家吧!

Louis: 我自己很喜歡這張圖,家人也是!

Marc said...

Actually, I just realized that he made two ice sculptures, for two different contests. And he won 3rd prize in the second contest!

You can see the first sculpture on this page: http://tinyurl.com/352c2g

As for the other one, I don't have a direct link. However, you can go to this page: http://tinyurl.com/2wzx2z Let the animation load in the main frame, then click on the left image (20e Concours international de sculpture sur glace). Now, you can select his name in the list of sculptors.

And you can even see all the other sculptures!

harlequinpan said...

常在非洲的探索影片中,看到工作人員在簡樸的家具上,聚精會神的給遠在天邊的家人寫信;我一直認為那是非常美的畫面,在妳的作品裡再一次體會了這種美!
很喜歡那紮實的桌板及清澈的水藍、至於畫面中隱身的主角,從飄動的遮陽傘、吹亂的頭髮及葉片(有點擔心另一張明信片會被吹走),妳已細心的表達,真是讓人動心的作品啊!

Unknown said...

這構圖我喜歡!

Callipygia said...

I like the painterly style of these last 2 illos. The strokes capture the movement and pace of water.

Weichuen You said...

Marc: Thank you. I'll take a look at the link you gave me.

Harlequin: 每次都被你稱讚成這樣,很不好意思。在亂畫一通之後,我想要很寫實地畫畫看我覺得很美的鏡頭,畫得時候也學到了很多,最近畫壓克力都很愉快!

maki: 謝謝你,這其實是從我拍的照片修改而來的。

Calli: I haven't done such painterly stuff for a while. I have to be really relaxed to be able to produce works of this style. I think this will last for a while, at least during my winter break:-).

Anonymous said...

這張當明信片
也很有感覺..
^^

Weichuen You said...

這張圖就放在我家客廳裡,沒事看看很有度假悠閒的味道!