Saturday, July 29, 2006

For My Visible and Invisible Readers / 想對你說

最近常常聽到身邊的人說:「喔!我上了你的部落格‧‧‧」原先我總以為,除了我的幾位忠實讀者以外,應該沒有人定期來拜訪,可是當越來越多人和我說,他們也在注意我的動向,我的心裡不禁冒出一個大問號─我有多少名隱形讀者?

I've been hearing friends and relatives say, "Oh, I visited your blog..." I always thought that I had only some very faithful readers. Other people drop by occasionally either by accident or just to thank me for visiting their websites. However, when more and more people say the same thing to me, I can't help asking myself the question, "How many invisible readers do I have?"

我不喜歡八卦,也不擅分享內心最私密的情緒,很多時候我懶得吸引陌生人的注意力,我的孤僻及求完美的性格真實地反映在網路世界,如果說只有我一人獨自生活在這個書寫塗鴉的虛擬空間,我也可以理解。我好奇是什麼讓你們一直回來呢?

I don't like gossiping. Neither am I good at sharing my most intimate secrets. Oftentimes I am too lazy to attract strangers' attention. My loner and perfectionist personality is realistically reflected in the cyberspace. If I were the only person that was aware of the existence of my little blog, I think that'd be quite understandable. I am curious about the reason why you keep coming back.

前幾天去清大收展時,幾位很熱心的同學和老師在留言本裡寫下了鼓勵的話語,雖然只有少少的幾個人,短短的幾句話,我想我帶給他們一點感動,即使只是一瞬間,不知到他們有沒有機會讀到這篇文章,但是無論如何,我想要表達我的感謝。

A few days ago, I went to National Ching-hua University to wrap up my second exhibition. Some very nice students and teachers left their messages in my book. There might not be many messages or many words, but they let me know that I made a difference in their lives, no matter how slight. I am not sure if they'll get a chance to read this post, yet I'd like to express my heart-felt thanks.

親愛的讀者,我想對你說,我離自己的夢想還有好一段距離,雖然我鮮少沮喪,但是我不確定何時才會成功,我只知道,努力沒有結束的一天,我的人生因為掙扎、期待、跌倒、再前進而充實。不管你是因為何種原因認識我,甚至一而再再而三地回來,我要謝謝你,我的美術世界裡因你變得更豐富。

Dear readers, I want to say to you: I'm still so far from my dream. I hardly despair, but I don't know when I'll make it. I only know that my efforts'll never suffice. My life is enriched because of struggles, anticipation, failure and new determination. I don't care how you got to know me and why you keep coming back. I just want to say "thank you" because you make my art more colorful.

這張感謝小卡的靈感來自忠實讀者小金,每顆心都是誠摯的感謝,我製作了兩個版本,希望你會喜歡。

This thank-you card was inspired by my faithful reader Little Kim. Every heart represents sincere gratitude. I made two versions and I hope you guys'll love them.

11 comments:

Anonymous said...

我看到最後一張圖都哭了...
謝謝你~~我愛你~~
(很多人都默默隱藏著支持你的)
加油~我也要跟你一樣朝夢想邁進...

Anonymous said...

Very interesting.

trying to decipher the tiny squares, though;-)

Weichuen You said...

親愛的小金:我都沒哭,你怎麼哭了起來呢?

Paula: That's my Chinese name:-).

Anonymous said...

雖然你的畫不是說很美(非寫實)
但是仔細看看再想想
會有感人的感覺~
畫除了景物還多了自己的夢想...
很不一樣~

多情嘛~~

加油~~

Anonymous said...

我我我 還有我喔!
我也是忠實fans 哈哈
小金妳也要去我那裡看我畫的畫喔
真的要一起加油!
畫畫很快樂!:)
camp也讓我有好多好多靈感

mmmim said...

Have you heard about POSTCROSSING?
:)

What is postcrossing?
It's a project that allows anyone to receive postcards (paper ones, not electronic) from random places in the world. Learn more: www.postcrossing.com

How to participate?
1. register to get a login
2. obtain an address and a postcard ID
3. mail the postcard
4. wait to receive a postcard from another postcrosser
5. register the postcard ID of the card you have received
6. go to 2

CRISTOSOVA said...

Officially I am on a blog break but I occasionally read the blogs on my blogroll - and yes, I put your blog up there if you don´t mind, because I do like to stop by every now and then to enter your little universe. :) I think I am in general drawn to blogs that tell stories in unique ways. Where you feel the personality behind the entries. And it doesn´t matter that I don´t know much about you as a person (or that you don´t gossip), because with true art those things are not important. Character is the invisible but audible part of the art.

Thank you, too!

Anonymous said...

I am also one of the "submerging" readers... This seems to be perfect timing to come out and say "thank you" again for the beautiful paintings that you've created!

Weichuen You said...

Thank you everyone. Your words mean a lot to me:-).

Cristosova: Thanks! I'd love to be on your blogroll and I think you know that I like your art a lot too! Thank you for dropping by from time to time!

Louis: 其實我有拜訪你的部落格,也想要留言,可是我的MSN帳號已經很久不用,一定要先申請帳號才能留言嗎?

我對QUILT的藝術很有興趣,尤其是黑人有故事敘述性的作品,去博物館看到相關的東西時都會很興奮呢!

謝謝你,歡迎你常常來喔!

Anonymous said...

Hi!
I don't think you need to have MSN account... just leave your names would be ok

Anonymous said...

Hi! Miragee,

I think I know what the problem is. You need to sign in using a MSN account (probably set up a new one), but you can choose not to use your profile. just uncheck it and type in your name.

MSN can be quite annoying these days...