Sunday, May 28, 2006

What have I been up to? 2 / 我在忙什麼?2

前幾天到清大觀察場地時,無意間瞥見目前正在展覽的教授,放了一本留言本,讓觀展的學生寫下心得。我在準備第一場展覽之前也有想到,不過我並沒有付諸實現,所以沒有得到太多直接的回饋。看到留言本的當下,我便告訴自己,這是第二次展覽得改進的項目之一。

當我和吾友蕙玲進行例常的腦力激盪時,她突然提議,我甚至可以做手工的留言書,我倆越談越高興,雖然我不確定這可不可行,但我有一股強烈的衝動,想實際去嘗試。我甚至因為過於期待而睡不著覺,居然在週末的一大清晨便起床,花了至少八個小時,成果挺讓我自己驚豔的。

不過目前我的手工書停留在耐看、不甚耐用的階段,我還在研究,如何能讓它優雅地出現在展場。

When I went down to Hsin-chu to take a look at my future exhibition site a few days ago, I noticed something interesting about the current exhibition. The artist left a message book for viewers to write down their thoughts. The idea had occurred to me before my first exhibition, but I didn't put it into practice. The moment I saw the book, I told myself that I gotta do it this time.

Then during my routine brainstorming talks with Huiling, she even suggested that I make my own message book. I found the idea crazy but lovely. (Crazy in the sense that I was already as busy as hell without this new project.) Then it started to haunt me so much that I had to squeeze a day out to take a try. I even had insomnia because I was SO excited. I woke up early on Saturday morning and spent at least 8 hours on the production of the book. I was quite amazed by the final outcome...

However, the book isn't so useful for the time being. I am still working on that so that it can show up elegantly at my next exhibition...


10 comments:

Marc said...

Life seems to be bringing you lots of wonderful things. I'm really happy for you!

Now, how much are plane tickets to Taiwan? I really shoud see one of your exhibitions!

Weichuen You said...

Marc, I am really flattered, but I am not sure if my works are that good!

Marc said...

Well, *I* really like your art, I'd love to meet you and the pictures of Taiwan you posted are gorgeous.

...but I'm just a student and this kind of trip might not quite fit in my budget...

:p

Weichuen You said...

Don't worry Marc. This won't be the end of my art career. I can only say, you'll get to see so much more. The more I learn, the more I am interested. I really hope one day I'll have my own books! And I am working very hard for that!

Anonymous said...

Hi~我是清大的學生,今天在人社願看到了妳的畫和留言本以及可愛的明信片。我很喜歡!覺得很溫馨:)謝謝妳!

(結果沒有在妳的留言本留話卻跑到這裡留話:P)

Weichuen You said...

謝謝你,可愛的winnie,在這裡留話我也看得到喔!希望你可以常常來我的部落格玩!

Anonymous said...

(我今天是Elyse,因為昨天在空英有人說這個法文名字很美)
噢都好遠喔
不過我們會拼了老命也要跑去的!:)
我今天要去買人生中的第一盒壓克力顏料喔!
很開心 haha
因為以前都用同學或美術老師的
以後可以想畫就畫了!!
嗯 昨天在空英得到很多感動
開口放膽說是最好的第一步!

Weichuen You said...

啊!百變女王+神秘小姐回來了!大家都這麼想去清大,怎麼辦呢?如果你們能夠等到七月中旬以後,我可以帶你們去啦!我們再喬喬看吧!

Anonymous said...

小淳~
我是三愛的小雀,不知道你還記不記得?(在聯考前還會用傳真問你問題的那位XD)
今天上人社去上課,突然往旁邊一瞥竟看到熟悉的名字!!!本來還在想會不會有這麼巧的事,結果是真的,感覺真的超奇妙的。
很開心知道妳現在的生活過的很好,很開心,看到妳的畫也帶給我新的感覺,好像從裡面重新找到以前喜歡的自己(他已經消失很久了)。
我要謝謝學校(讓妳來這邊展出),謝謝妳(謝謝妳曾經陪我走過一段開心的學著英文的時光),當然,還有謝謝妳的畫:)
希望一切都能繼續這樣順利進行下去,要開心喔!:D

Weichuen You said...

小雀,我們居然用這種神奇的方式重逢,人生真是無奇不有。我很開心你來這裡留言,不過你說話的樣子好滄桑喔!我們也才兩年不見,而且你正是青春四射的年紀,應該也要開開心心才是!

祝一切安好,有空來這裡玩玩喔!