Wednesday, January 27, 2016

Silence is gold / 不說話也很好


包包繪 / drawn by Bao-bao

又過了一學期,期間因為要說很多話,錯失了很多不說話才能看到的細節。學期結束前,我終於能夠安靜地用心想,雖然之前有許多焦慮和恐懼,但我還是要稱讚自己一下,因為不管中間有多少壓抑,最後我都還是打開心了。

During the past semester, I missed a lot of details because I had to talk much. Before the semester officially ended, I could finally hush and work in silence. Despite my considerable anxiety and fear, I feel I need to give myself a hug for opening up after long struggles. 

        儘管我的學生風景不停流轉,我還是真心喜歡我的工作和遇見的孩子,而這是不說話的領悟。

        Though students come and go, I realize I still love my job and many kids I encounter sincerely, which I see when I do not need to talk. 

No comments: