Friday, May 31, 2013

WE / 我們


昨天在下課間回到辦公室,桌上放了ㄧ枝桔梗,是兩個很體貼的小愛慕者特地送來的鮮花,心情為之一亮!回到班上請小朋友猜是誰送的,她們很天真地說:男朋友!我心裡想:比那好上一百倍!

Yesterday when I returned to the office during the break, I was surprised to see the balloon flowers on my desk. They were from my two young secret admirers. The beautiful gift really made my day. After going back to the classroom, I was in such a wonderful mood that I couldn't help asking the kids to guess who they were from. They were innocent enough to say, "Boyfriend!" I thought, "Oh, way better than that!" 

每週上完泰文課一定要買花,這是幾個小銅板就可以買到的大快樂。而我的年輕女孩也替自己買花,替彼此買花,我們沒有男朋友,但我們懂得愛自己,愛別人。

It's my routine to buy flowers after Thai class every week. For me, this is the most inexpensive happiness I can find in the world. I am glad that my young girls also buy flowers for themselves and for others. We don't have boyfriends, but we know what it is to love ourselves and the world. 

4 comments:

愛慕者一號 said...

Miss You!
謝謝妳喜歡,看到妳說"Oh, way better than that!" 心裡就湧起一股暖意,太開心感動了:-*D

Weichuen You said...

我是真心的!因為平常都自己買花,有一天收到愛慕者送的花感覺當然是很美妙囉!

我這個星期某天去散步時想,夏天的時候要和子榕出去踏青,感覺我們可以來個俗緣淡薄名利之旅!

愛慕者二號 said...

在花攤選了一陣子,後來阿姨才拿出這一朵,
(應該是她私藏的)
我跟林明當下就決定是她了!

Miss You我六月底會來個土耳其語言與文化之旅,
要去熱熱乾乾又人少少的安卡拉待三十天,
希望我能夠像你一樣勤勞的記錄每一天!

Weichuen You said...

是喔!這個季節桔梗還挺紅的啊!