Wednesday, November 24, 2010

Serene Little Corner / 寧靜的小角落


本來我想進入十二月再開始申請學校的流程,但是在留學展意外發現提前面試的機會,於是我得在幾天之間把資料備齊,再加上面試的老師強調相關科系的經驗,代辦顧問希望我能夠多讀點書,用知識和口才為自己博取優勢,於是圖書館有關插畫的書籍幾乎都被我掃光了,我這幾天過著抱著書睡覺的生活,不過因為讀的是很好玩的內容,所以有一種很幸福的感覺,就像全世界沒甚麼人在乎我做的事情,但是我卻因為它而開心。

I planned to start my application to graduate school from December, but I accidentally discovered an accidental opportunity for an interview, which will take place in less than a week. That means I’ll have to come up with all the documents required in a few days. Besides, the interviewer seems to place MUCH emphasis on the applicants’ professional art background, so the counselor hopes that I can brush up on what I read before to gain an edge for myself with knowledge and eloquence. Thus, I have checked out almost all the books related to illustration from the library. These days I’ve rocked myself to sleep surrounded by books, but the content is so interesting that I feel extremely blissful. Though not many people care about what I am doing, I am happy all the same in my serene corner.

小雪說,幹嘛那麼老了還要辛苦唸書,可是我的人生裡沒有比這更確定想做的事了,讀到可愛的昆汀布雷克原來大學也是主修英文,後來才又讀插畫,我就更明白自己不是唯一這麼選擇的人。

Sharen said that I shouldn’t pave such a difficult road for myself, but I am surer of nothing else in my life. Especially when I learn that the British master Quentin Blake also majored in English in university, and that he didn’t take up illustration until he stopped being a student, I am even more certain of my own choice. Well, now I know I am not the loner.

8 comments:

fallher said...

祝你成為昆汀布雷淳:)

Shorty修替他娘 said...

加油
妳沒有做不到的事!

Anonymous said...

Bon courage!!!

~ Carol

Patty said...

聽起來很棒,真替妳開心!

shaggy said...

聽起來很充實很快樂呢!

Weichuen You said...

fallher: 聽起來很像種布丁!

Kay: 謝謝你對我這麼有信心!

Carol: Merci beaucoup!

Patty: 謝謝你不時的鼓勵!

Shaggy: 事後簡直就累爆了。

Darrent said...

三姐說的不對,我頭髮都白了,但都還想進教室聽課,哪有老?

Weichuen You said...

真高興有人贊同我的想法,身體老沒辦法,但心裡老就不好了!