Saturday, November 20, 2010

Telephone jungle / 電話叢林


每當我打電話給小方,阿楷也不甘示弱,雖然能說的只有幾個字,而且大部分時候是安靜的,他總是緊抓著話筒不放,於是爸爸媽媽就必須出面把小隻的帶走,有時候都要說再見了,小楷又再度復出,兄弟兩人就這樣來來去去滿場跑,讓我感覺這一通電話還真是無盡呢!

Whenever I call up Von, Kai is eager to make his presence felt. Despite his limited vocabulary and reigning silence, he holds tightly onto the phone. Then Mom and Dad will have to distract his attention, thus taking him away from the war zone. Sometimes when I am about to bid farewell, Kai makes his comeback. The two brothers play and talk alternatively, which makes me wonder if the phone call will ever end.

為了讓兩個人不吵架,我畫了一張電話叢林,拾手盡是話筒,這對於很計較有沒有人打電話給他的小方應該是個福音吧!

To bring everlasting peace for the two boys, I drew a telephone jungle in which there are telephones everywhere. This should please Von a lot since one of his major anticipations in the daily life is talking to aunts on the phone.

2 comments:

Shorty修替他娘 said...

他們兩個真的很妙ㄟ
也是這樣跟他們說電話的大阿姨XDDD

Weichuen You said...

他們倆前天才來,還陪我去上班,我回家的時候他們已經走了,我真是若有所失啊!