Sunday, September 26, 2010

santa monica dream / 聖塔莫尼卡之夢

今年的生日,小蕙送了我一樣很棒的禮物-安格斯和茱莉亞史東姐弟的專輯,邊畫畫邊聽時,歌詞在我的腦裡衍生出許多美麗的圖像,不畫下來太浪費。我最喜歡的一首歌是「聖塔莫尼卡之夢」,由茱莉亞主唱,除了清新動人的旋律和吉他和絃,最主要的是這首歌反映了我重複的人生經驗,因為現在很坦然,所以即使回頭看過去的許多不完美,也能看到其中的甜蜜,也知道自己從失敗中學到太多。


On this year’s birthday, I received an awesome gift from Huei—the album Down the Way by Angus and Julia Stone. When I enjoy the songs and draw at the same time, the lyrics conjure up fantastic images in my mind. It’ll be a waste not to use them as a source of inspirations. My favorite song is Santa Monica Dream sung by Julia. Apart from the simple yet moving melody and chords, the story behind the lyrics reflects my past life experiences. Since I am so removed from the those moments, now I can face them with an honest and open attitude. I see the sweetness in the imperfection and know all the time how much I’ve learned from these failures.




聖塔莫尼卡之夢

茱莉亞及安格斯史東


再見了我的聖塔莫尼卡之夢

十五個孩子在後院喝酒

你對我訴說海的故事

還有你之前的故事

再見了你街上的玫瑰

再見了你牆上的掛畫

再見了那些我們沒有機會相遇的孩子

以及我們之前遇見的孩子

以及我們之前遇見的孩子



Santa Monica Dream

by Julia and Angus Stone


Goodbye to my Santa Monica dream

Fifteen kids in the backyard drinking wine

You tell me stories of the sea

and the ones you left behind

Goodbye to the roses on your street

Goodbye to the paintings on your wall

Goodbye to the children we’ll never meet

and the ones we left behind

and the ones we left behind




我在某處,你在某處

我哪兒也不在,你哪兒也不在

你在某處,你在某處

我可以去找你但我沒有這麼做


I’m somewhere, you’re somewhere

I’m nowhere, you’re nowhere

You’re somewhere, you’re somewhere

I could go there but I don’t




羅伯在廚房裡做披薩

我在砲台公園的某處

吟唱著關於未來的歌

一邊想著你在哪裡

我可以打電話給你

但是我真的想知道

你正在和住同一條街的女士纏綿嗎

不,我不想,我不想知道


Rob’s in the kitchen making pizza

Somewhere down in Battery Park

I’m singing songs about the future

wondering where you are

I could call you on the telephone

But do I really want to know

you’re making love now to the lady down the street

No I don’t, I don’t want to know


我在某處,你在某處

我哪兒也不在,你哪兒也不在

你在某處,你在某處

我可以去找你但我沒有這麼做


I’m somewhere, you’re somewhere

I’m nowhere, you’re nowhere

You’re somewhere, you’re somewhere

I could go there but I don’t




再見了我的聖塔莫尼卡之夢

十五個孩子在後院喝酒

你對我訴說海的故事

還有你之前的故事

還有我們之前的故事


Goodbye to my Santa Monica dream

Fifteen kids in the backyard drinking wine

You tell me stories of the sea

and the ones you left behind

and the ones we left behind

4 comments:

李小雅 said...

小淳小淳~

我想問妳問題
景美公仔有限量嗎??
還有小書包好可愛~
我想說要找個時間去買

XD好突如其來的留言

李小雅

shaggy said...

有了自由門後,我可以輕鬆連上原本被鎖起來的網頁了!歌曲很清新,你的畫也很溫柔可愛。

Weichuen You said...

小雅:最近好嗎?小書包去學務處、公仔去家長會辦公室就買得到了!

shaggy:甚麼是自由門啊?

李小雅 said...

好呀好呀

蛤~那我好想買

這學期選到直排輪的課,所以體育課在溜直排輪
然後新添一把舊吉他(別人的)
然後在修變態心理學的課

其他時間呢..跟之前差不多 哈哈