Sunday, July 25, 2010

Beijingers in My Postcards / 明信片裡的北京人

這個星期內大家都聽說過我的明信片故事了,去到北京和天津三個郵局,每個郵局行員對於我太有創意的明信片可不可寄的問題答案皆不同,不過幾乎所有的郵件都送到了收件人的手中,我想我應該要對中國的自由度有多點信心。

This week everyone must have heard about the twist and turn of my postcard story. I got different answers to the question whether my self-made postcards are send-able or not in three post offices I visited on the trip. Fortunately, almost all the mail reached the addressees. My conclusion is that I should have more faith in the freedom of speech in China.

明信片貧乏的地方,讓我看到自製明信片的必要性,每個國家用他們獨有的方式激勵我,這是此趟旅行最大的收穫吧!

A place that lacks in the variety of postcards stimulates me to create my own postcards. I can only say, every place inspires me in their one-of-a-kind way, which is the biggest lesson I’ve learned from this trip.





























6 comments:

Anonymous said...

I am not sure if I got all the postcards you sent me. Didn't send 2 cards to me? I received 1 so far.

Carol

shaggy said...

真的是得到北京才畫的出這些圖!

Shorty修替他娘 said...

我這次怎麼沒有收到半張呢?
嗚嗚~

Weichuen You said...

Carol: I did send you two, but I have a student who didn't get her postcard either. Let me send more from here!

Shaggy: 所以我要大膽迎接充滿苦難的英倫人生才是!

Shorty's mom: 因為這次要求明信片的群眾數量在我出發前一天驟增,我幾乎每天都在寄信!而且有些人是早晚叮嚀啊!

Patty said...

看到 "男人夏日的典型打扮" 我笑了!去年在上海街頭看到超多這樣裝扮的男人,以為是一種流行咧 XDD

Weichuen You said...

Patty: 最近好嗎?那是大陸的流行啦!