Sunday, October 25, 2009

My Little Prince / 我的小王子

週末深夜進家門時,有股細細小小的聲音喊著:汪達姨,小王子從門邊探出頭來,他很嚴肅地說,我有事情要問妳。小王子拿出我們前幾個星期前的塗鴉,他指著有三個人的那輛車,問:妳記得這是誰嗎?我思索了一下回答:這是阿嬤和小阿姨,開車的是阿竣舅舅。小王子恍然大悟地點點頭,「我也是麼想。」我說:「很晚了,只有你一個人不睡覺呢!」他說:「我等你回來問你這個問題,現在我可以去睡覺了。」小王子把車排好之後,很安心地就寢去了。

When I tiptoed home late on a weekend night, a tiny soft sound greeted me, “Auntie Wanda!” The Little Prince stuck his head out of the door. He looked at me with a pensive face, “I have a question for you.” He whizzed into the living room and came to me with a doodle we had done together a few weeks earlier. He pointed at the car with three people in it. “Do you remember who they are?” I searched for the answer in my memory, “The passengers are Granny and Little Auntie. The driver is Uncle Jun.” My reply took off the weight on his mind. “That’s what I thought.” Seeing him all alone, I couldn’t help asking, “It’s late. How come you aren’t in bed?” He said, “I was waiting for you to ask you the question. Now I have the answer. I can go to sleep.” Lining his cars on the table, he walked into the dark to his sweet bed.

我的小王子有著又成熟又童稚的靈魂,我不知道將來的他會變成甚麼樣,但是我希望可以用圖畫留住他為小問題認真苦惱的那刻。

My Little Prince has a mature and childlike soul. I have no clue what he’ll turn out to be in the future, but I want more than anything to keep the moment when he took a small problem seriously, which so moved me.

8 comments:

shaggy said...

真是令人心都融化的小王子

Weichuen You said...

真的!

Anonymous said...

我赫然發現
獅子座是個強勁的對手=(
可是巨蟹座也有優點阿
我還是把我MAN的一面展現出來好了
免得大家誤會巨蟹座很娘

BY PRINCE

Weichuen You said...

你學辯論的邏輯都白學了,今天不是因為小方是獅子座我才愛他,我愛他是因為他是他,我也很喜歡你,而你剛好不是獅子座,但你有你可愛的地方,連被困在小細節裡的樣子也很可愛,其實這一切和星座沒什麼關係啦!

順帶一提,有一天我在看開運節目時,當天在討論最娘的星座,巨蟹座果然榮登第二名,布過你有什麼好擔心的呢?還好你是女生!

Anonymous said...

為什麼老師不是看模範棒棒堂就是看開運節目阿?
好奇怪...
阿老師你不要一直毀謗我啦
我是帥不是可愛!

Weichuen You said...

我甚麼都看啦,我們不是要抱著謙虛學習的精神嗎?

你再說帥,我都要精神錯亂了!

Kay said...

思維這麼可愛啊?!XD
大阿姨親親ㄋㄟ

Weichuen You said...

你明天看到他就會更驚豔了!