Saturday, October 24, 2009

Decision / 決定

從九月底開始,我就像能量小兔不停地規劃展覽的內容,想說的東西太多,卻又割捨不掉其中任何一環,所以我有種不是很相信自己的感覺,我真的做得出來嗎?

From the end of September, I’d been planning the exhibit with the incredible stamina of the Energizer bunny. There was so much I wanted to say, and I didn’t want to do without any detail. So I couldn’t whisk away the question mark in my mind—Is it really possible for me to come up with a decent exhibition in two months?

這個星期當我走到最後的試驗階段時,我突然領悟,我並沒有考量觀者的需要,我只是猛想著自己要分享的經驗,但是對我來說,藝術的目的已經超過自我表達,現在我期許當個能夠透過圖像和其他人互動或溝通的創作者。

Halfway through this week, at the final stage of trying my forms of expression, it dawned on me that I hadn’t taken into account the needs of the viewer. I was blinded by my strong desire to share the experiences. Yet for me, art should go beyond self-expression. I expect myself to be an artist who can interact and communicate with others through my images.

於是我下了一個讓我沮喪好幾天但卻是必要的決定,我來不及在明年一月展出,我得退出和薛吉的聯展,所以到時候步調咖啡的展覽就由薛吉一人獨挑大樑,但是我對她很有信心,因為她的作品呈現和我的相較起來,主題清楚多了。

Thus, I made a decision which was rather discouraging but necessary. I can’t make it for the exhibit in January next year. I have to back out of the duo exhibition with Shaggy, who will be the solo artist in TOTE Café then. I have much faith in her because compared with my works, there is a very clear theme in hers.

花了一個月,旅行的草稿加計畫用掉了四本札記本,我好像又回到了原點,但是如果沒有這些嘗試,我就不會找到我的方向,所以即使有些失望,我明白這個決定是必要的,我不想只是畫圖,我想要畫好圖。

It took me a month and four journal books to come so far. I seem to have gone back to the starting point. However, without these trials and errors, I wouldn’t find my direction. Despite my disappointment, I know I’ll come to this decision anyway. I don’t want just to draw. I want to draw well.

到時候大家一定要來看薛吉的展覽!你會看到滿滿的、繽紛的西班牙!

Please don’t miss Shaggy’s exhibit. You’ll get a heavy and satisfying taste of Spain!

19 comments:

Yifan said...

喔喔喔,我想去看!!
勾起了我在西班牙的回憶...
也想順便看看你,好想你喔 :)

奕帆

shaggy said...

不管是三月、五月,還是多久之後,我們都會等的!
我了解你為什麼做這個決定了,可以想像到時候會有多棒。
所以其實你有很大的榮譽心呢XD

Weichuen You said...

奕帆:來吧,你知道泰順街44巷的步調嗎?不過還要在等兩個月喔!

薛吉:謝謝你,了解我的人就會知道我很少在鬼混的:)

Anonymous said...

喔老師=(
原本大家還再講說要去步調呢...

by王子

Weichuen You said...

來看學姐的展啊!學姐本來都不畫畫的,去了一趟旅行就開了個展,這不是更值得看嗎?

eL said...

畢卡索和海明威都是用這種小簿本呀。我在這里的KINOKUNIYA 有看到,可是價格很貴呀。

Weichuen You said...

這全球都有賣,這大概是我和海明威和畢卡索唯一有交集的地方吧!

eL said...

我當時猶豫很久還是沒買下來。你知道嗎,我當時觸摸它有質感的封面,閉上眼就看到向日葵田和一片大海。

你該知道原因了。呵呵

Weichuen You said...

我想了很久,還是不太清楚是什麼原因。

eL said...
This comment has been removed by the author.
eL said...

畢卡索畫過向日葵(http://www.arts-wallpapers.com/wallpaper/pablo_picasso/paintings/pabl_picasso_cavalier_with_pipe.jpg);而海明威寫過老人與海。

呵呵

茗方 said...

老師本還就不是會鬼混的人啊
從以前的週寄回覆
到現在惦念著展覽時
還給我寄來的漂亮的卡片就可以看得出!
只是不好意思要期中考了一直沒有回
考完是再回給妳
希望到時候
我能是一個更堅毅的靈魂
期待妳的展覽囉:)

B.H. said...

游老師, 步調展期有新消息, 請您收信(yahoo).

Weichuen You said...

eL:你真是個神經細到不行的傢伙,抱歉我有時接不上線!

茗方:你真是了解我啊!

加油喔!

老闆:已經回你啦!

Unknown said...

薛吉是外星人認識的薛吉嗎?!
WOW~exhibition耶

BTW~我是外星人啦!!

www.wretch.cc/blog/winnie323241

Weichuen You said...

是啊,是我們那個長下巴的薛吉喔! 你那時候會在台灣嗎?

我去看了你的部落格,你好認真喔! 加油喔!

Kay said...

我幫妳準備了一本2010的記事本
記得跟我拿喔!!XD

Kay said...

我幫妳準備了一本2010的記事本
記得跟我拿喔!!XD

Weichuen You said...

Kay: Thank you very much!