Tuesday, September 22, 2009

People We Love / 我們愛的人

這一兩個星期進教室之前,總會看到這張令我心一振的海報,因為暗暗覺得那就是我啊,卻沒有人來和我說,我的肖像被借用去當教師節的慶祝活動了。

These two weeks, before I go into the classroom, I never miss this poster which gives my heart a lift. I secretly believe it’s me, but no one told me about my image being borrowed for the celebration of Teacher’s Day.

今天心血來潮一問之下,發現是子榕的作品,而且果然主角就是我,本來就覺得這個作品很有fu,現在就更喜歡它,想到每天上班都可以看到自己,這是很大的鼓勵呢!而且我很高興我的側影旁沒有附上「師恩如高山流水」這一類的祝詞。

It occurred to me to look into the matter today. So it turned out to be Zi-Rong’s work and it’s me in the picture! It caught my eye in the beginning, and now I only get to like it much better. What’s more encouraging than seeing myself when I go to work every day? Besides, I am glad that next to my silhouette there is no cliché like “Teachers are as great as God…”

坐電車回家時,讀到Jodi Picoult寫的一句話,我們愛的人每天都會帶給我們不同的驚喜,好像再怎麼認識,都還是有期待之外的未知,每天每天都有不意擦出的小火花,我真是喜歡我的工作!

When I was reading on my way home, I came across some words in Jodi Picoult’s book. She said, people we love surprise us every day. No matter how well we know them, there are always sparkles and fire beyond our expectations. That explains why I like my job so much!

19 comments:

fallher said...

哇哇感覺好幸福喔
現在的小朋友跟你都好可愛唷
連我都覺得好幸福唷~
真的好可愛!我一直微笑。

shaggy said...

真的好可愛: )
你怎麼什麼節日都可以過好久呀!

Weichuen You said...

Penny: 你也很可愛啊,能讓你一直微笑,我很開心!

shaggy: 因為我每天都有新點子啊!

constance wong said...

Miragee, you must be a wonderful teacher to be loved like that!

Weichuen You said...

I just do my best with passion!

Anonymous said...

老師教師節快樂喔我是第一個ㄟ
by 詩羽

spookie said...

呵!那真的是你。
祝我們都教師節快樂!

Anonymous said...

Good afternoon, teacher You,

You must be bored today,aren't you?

Happy Teachers' Day!!

Though we can't give you a bunch

of roses,I know you receive our

sincere wishes... By Pearl

Anonymous said...

噢吼老師教師節快樂!!!
雖然我們被停課了=(
by朱晴

Weichuen You said...

謝謝大家,沒有學生的上課天還真是奇怪呢!

茗方 said...

高山流水聽起來好...空
呵呵
今天早上我才把信寄出去
可能要過幾天才會到~
所以先在這裡跟妳說聲
教師節快樂
謝謝妳:)

Winnie said...

老師~教師節快樂唷!!
Love you~
by 偉凌

Weichuen You said...

茗方: 謝謝你,這麼久了居然沒有忘記我!
升大二了要加油喔!

Winnie: Oh, I feel your love and blush:)))

Anonymous said...

老師教師節快樂:)

by子涵

Anonymous said...

嗨老師
我是王子
很抱歉我的連環call=)
教師節快樂!!!!

Weichuen You said...

子涵:你要好好休息喔!

王子:你真的很愛我呢!

Anonymous said...

老師教師節快樂:)
真是抱歉遲到了一天!
by子榕

Anonymous said...

嗨老師
教師節快樂=ˇ=(雖然遲到了...)
我這幾天常看到鍾嘉芸...好煩喔!="=
老師也祝我好運吧!
by黃思耘

Weichuen You said...

子榕:謝謝你!

思耘:誰叫你是他的好朋友呢?