Saturday, December 20, 2008

gifts / 禮物

最近忙到神經麻痺,覺得自己有點在浪費生命,每天只想著把手邊的工作完成,拼命往前衝之後,卻沒有得到任何快感,這好像不是我要的人生。

Lately I've been so busy that my nerves are almost numbed. I have a feeling that I am wasting life. The only thing on my mind every day is to finish all the work that rolls in. But I don't feel any sense of achievement after I rush forward so blindly. This isn't the kind of life I want.

還好,我得到John和Sharon送給我的禮物─新畫桌,自從換了桌子之後,整個作息的方向也隨之改變,聽著從房間音響流出來的爵士樂清楚多了,而且晴天之際,我和陽光面對面,畫圖的時後感覺非常之幸福。

Fortunately, I got a superb gift from John and Sharon--a new art table. Since I got it, I have changed the seating direction. I can hear the jazz music that flows out of the stereo in my room better. On sunny days, the sunshine and I are face-to-face. I feel so happy when I paint.

今天早上讀到令我醍醐灌頂的一句話,Jack Kerouac說,愛著生命的每一個細節,看來我得重新讓我的神經紓緩,好好感受我渺小但美麗的生活。

I read a quote that moved me this morning. Jack Kerouac said, be in love with your life, every detail of it. It seems I have to let my nerves breathe to enjoy my humble yet beautiful existence...

11 comments:

Liang-hui said...

這是聖誕禮物嗎?好像只要紙往上面一放,隨便二三筆就就可以畫出大作的那種桌子啊,至少光可以大得想擺東就擺東,想擺西就擺西就很開心了吧。

Weichuen You said...

是原來的兩倍大!而且目前的桌面潔淨!本來擺不下的現在真的沒問題了!

Anonymous said...

是IKEA的桌子嗎?
呵! 我也超想有個大桌面的桌子,
可惜房間不夠大!
有了新桌子,期待能產出更棒的作品囉!:]

Weichuen You said...

被你猜到了,正是IKEA的產品!我的房間也擺不下,我都是占據客廳的空間!

我也希望能有更多更好的作品囉!

darkdarling said...

and now it's time to say: merry x'mas & happy new year.
wish you all the very best.
cheers!

eL said...

我逛過馬來西亞的IKEA,那些簡約線條的家具真讓人愛不釋手。我當時還是個大學生,手里只夠買一盞桌燈。那桌燈長方形,像一個滑面的磚塊,很好看。呵呵

Weichuen You said...

darkdarling: I want to wish you a very good new year too, and I hope to see more art works of yours!

eL: IKEA的東西設計感還不錯,價錢也非常合理,但品質我就不是很確定了:〉

Anonymous said...

噢最近在忙奔牛節導覽還沒寫明信片ˊˋ
大概這星期會寫
其實也沒有很專業只是去幫個忙
在信義新光三越A11館
大人200元
那邊的牛都是可以跟民眾互動的
華山有更多要300元
昨天去第一天幫忙
沒有很多人
但是有媽媽帶著小孩來
就覺得小孩好可愛

Weichuen You said...

小雅:你真是忙碌,有空再寫明信片囉!不要有壓力!

Anonymous said...

這張桌子看起來很讚
坐在桌前的kimo一定很好!!

Weichuen You said...

是很棒!每天都會很期待畫畫的時光!