Saturday, January 03, 2009

the gift II / 禮物 II

年終了,雖然想默默地度過,不過回家的時候心裡頭還是會有小小的期待,希望在信箱裡能撿到問候的明信片。果然,上帝聽到我的祈禱,我在2008年的最後一個星期收到許多溫暖的祝福,幾乎都是來自三禮的小朋友。

It was the end of another year. I didn’t plan anything outrageous. Still, when I went home, my heart rippled with unspoken expectations. I’d love to accidentally find in my mailbox greeting postcards. God must have heard my inner monologue because I did receive many warm best wishes, which were mostly from the past class.

即使新的學期開始又要結束,我老是想到之前一起生活的片段,認識你們是我的工作中最棒的事情之一,謝謝妳們把有關我的回憶帶在身邊,我也是如此想著妳們。

Even though the new semester began and is about to end, I’ve always recalled the fragments of our life together. It is certainly one of the most beautiful encounters at work. Thank you for carrying the memories about me with you. That’s also how I remember you.

薛吉說,我用一種神祕又溫暖的方式,關心著別人,好像很久沒有使用這個獨門絕技了,因為被你感動,我寫了一個故事,送給親愛的你。

Shaggy said that I have a mysterious and heart-warming way of caring about others. To be honest, I’ve not used this talent for a while. Because I was deeply moved by you, I wrote a story for my dear you.

我的夢想書

My Dream Book

有時候不知不覺地,我便忘記了自己的夢想。

Sometimes I just forget my dream when I move along.

或者,我停滯不前。

Or I get stuck in the middle of nowhere.

這些時候,夢想離我好遙遠。

At these moments, my dream is so far away from me.

可是,親愛的你捎來一封信。

Then there'd come a letter from my dear.

你說,你翻山越嶺,完成了不可能的任務,在奮力向前的同時,想到了我,如果我和妳同行,一定也會有美妙的體會。
You say, you've conquered hills and mountains, achieving your mission impossible. When you scramble upwards, you think of me. If I were there with you, I'd feel equally touched by the power of life.

接著,我收到另一封信。

One more letter comes.

你說,你很想念我,我的心因此暖烘烘的,像剛出爐的熱麵包。

You say, you miss me a lot. My heart is thus warmed, like the bread right out of the baking oven.

我又收到一封信。

I receive another letter.

你說,你渴望夢想,就像人們渴望著陽光。

You say, you desire your dream, like people desire sunshine.

另一封給我的信。

Still another letter for me.

你說,你羨慕其他人勇敢地在外太空飛翔。
You say, you envy others for flying to other planets with plenty of courage.

你也想要那麼勇敢,但總是差一步。
You want to be that brave, but you need to take one more step forward.
信件如雪花般飛來,把我淹沒了。
I am drowned in piles of letters that come from all directions.
我偷偷準備了一個神秘禮物,要送給你、你、還有你。
I prepare a secret gift for you, you and you.

啊,秘密曝光了!
Oops, my secret is revealed!

我想對你說,我已經想像過千百次我們共同的旅程,還有我在一旁嘮叨,你也聽到了吧?
I'd like to say to you, I've imagined thousands of times our journey together. I am even there nagging at you. You must have heard it...

你在想我的同時,我也想著妳燦爛的笑容。

When you miss me, I miss your dazzling smile too.

因為你,我也像緊抓著陽光般地抓住夢想。

Because of you, I hold tight onto my dream, like I never let go of sunshine.

如果你離夢想只有一步的距離,我會在後面推你一把。
And if you are only one step close to your dream, I will give you a thrust from behind.
就像你一直一直在背後支持我和我的夢想一樣‧‧‧
It's exactly how you've always supported me and my dream, even when you don't say anything...

16 comments:

Liang-hui said...

你們真的好相愛喔,充滿愛的作品真的好有感染力,很久沒看到你的畫了,又是一大步了.

fallher said...

喔太太這樣太催淚了,
我也很想念很多人,
有些是認識很久的人 有些是認識一下下
但卻覺得好像已經認識一輩子的人
但是因為彼此的忙碌
(好吧 也許只有我= =)
我都快失去了...

所以等太太我一考完期末考 我就要"力挽狂瀾"一下

ㄟ太太我好想念你耶,
好想要你跟我們一起跨年唷...
政大跨年超愜意的一點都不累:)
2010我們轉戰你家樓頂好不好?

Weichuen You said...

小蕙兒:聽到你說相愛這兩個字,感覺真有趣,我以前可是無法想像呢!

這是色鉛筆畫,加上photoshop處理,視覺效果還不錯!(自己得捧一下自己的場:)

阿倪:我並不是要把大家弄哭好嗎?你並沒有失去大家啊,要每天聯絡當然是不可能,不過常常想到就問候一下嘛!

唉,誰是太太啊?你不知道我不跨年的嗎?那天晚上吃了一塊很甜的派克雞排,有點失落,11點就上床睡覺,下次要有吸引我的行程,敝人才考慮參加囉!

eL said...

真的是一大步了,我也很感動,仿佛讀著讀著,自己就變成了主人翁,反復收信。那曾是我過去年少日子華麗的因由之一。天天,我等待信從馬來西亞的各個角落飄來、漂來。。。有人送我《青梳小站》,有人送我金馬倫高原的玫瑰,有人送我《小王子》,也有人用楷書寫我的名字做成書簽送給我。。。。。。呵呵,那些日子,足不出戶,卻是一屋子陽光呢。

Anonymous said...

Hi~

Happy New Year!!
現在固定的習慣是, 從我的最愛連上這,看看是否有新的作品, 一邊學英文一邊找回夢想, 要繼續畫繼續寫喔~

Josie

shaggy said...

噢!11點就睡了,那老闆你一定沒有看到蘇打綠唱的那段,
嗯呵呵,I say love is a flower. And you, it's only seed.

真是可愛的故事,讓人想起不該忘記的事: )

Weichuen You said...

eL: 那現在呢?你的生活還充滿著信件帶來的陽光嗎?

Josie: 謝謝你,繼續畫畫是一定要的啊!只是要畫得更好!

Shaggy: 敝人吃完雞排看完韓劇,就滿足地去睡啦!

Everyone is a seed, which doesn't necessarily blossom...Unless you dream hard.

eL said...

Miragee,嗯,現在啊,我的陽光只有在部落格有別人留言的時候出現一下。然后,又是一片冷清了。呵呵

Anonymous said...

我好愛那些背景色,
感覺好溫暖哪!
超級寒流來襲,好好保重:]

Anonymous said...

阿:
淳兒呀
我才一會兒沒來你這兒走走
又多了好多好棒的作品
讓整天躲在窩裡的小尿真是慚愧
各位姊妹們以及活潑的三禮小朋友們
新年快樂!

尿兒

Weichuen You said...

eL: 我上個星期有試著點你的網頁,可是上面說個人網頁不公開呢!

spookie: 那是用電腦加強的效果,不過寒冬好像就需要這樣的色調!

小尿:你最近在忙甚麼啊?可以打滾也是很幸福的!

eL said...

Miragee,其實是我想隱藏個人資料啦。沒什么。

那么,你試試這個吧

el1982.blogspot.com/

很好記。我就是el,再加上1982就是了。

呵呵。對啊,你來至少我的部落格不會太冷清。

Anonymous said...

謝謝卡片好開心好溫暖阿
希望我的也有這麼大的力量
留言板開放了所以可以留了:D
啟華的夢想就是也能夠作出一個又一個讓人感動的作品呢
真的很棒很喜歡很想念

Weichuen You said...

Smile: 你一定可以的,因為你的內心很溫暖!

這個星期有點忙亂,等到這個週末我再去你的部落格拜訪你!

Anonymous said...

有要給我的嗎? >_<

Weichuen You said...

那你要甚麼呢?